جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجویان محجبه در بنگال توسط هندوهای افراطی تهدید شدند

حوزه/ یک گروه از دانشجویان محجبه در دانشکده پزشکی ایالت بنگال شمالی شبانه از سالن غذاخوری باز می گشتند که توسط گروهی ۱۰-۱۲ نفره از مردان در محوطه دانشگاه تهدید شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیااکسپرس، یک دانشجوی محجبه 23 ساله در دانشکده پزشکی در ایالت بنگال شمالی در هندوستان توسط یک گروه 10-12 نفره از مردان در محوطه داخلی دانشگاه تهدید شده است.

این دانشجوی دختر سال آخر پزشکی در این باره گفت: ساعت 10 شب همراه با دوستانم برای شام از سالن غذاخوری برمی گشتیم که مشاهده کردیم یک گروه 10-12 نفره از مردان در جاده ایستاده اند. ما راه خودمان را می رفتیم و آن ها به محض اینکه متوجه حجاب ما شدند، شعار «درود بر خدای رام» سر دادند و ما را با حرکات پا تهدید کردند. ما به سرعت برای نجات خودمان از آنجا گریختیم.

این دانشجو گفته تاکنون شاهد چنین حرکاتی از سوی هندوهای افراطی در دانشگاه نبوده است. پلیس محلی در آغاز حاضر به پذیرش شکایت وی نشده و گفته است باید واژه «تهدید» را از فرم شکایت نامه خارج کند.

این دختر مسلمان در ادامه افزود: من یک مسلمان محجبه هستم و همیشه این لباس را می پوشم و در طول عمرم تا به حال با چنین آزار و اذیتی مواجه نشده بودم. هیچ کس آن روز در خیابان نبودکه ما را نجات دهد. آیا واقعا باید از این پس این گونه زندگی کنیم؟

گفتنی است از زمان پیروزی مجدد ناراندا مودی نخست وزیر هند در انتخابات، این چهارمین باری است که چنین اتفاقی روی می دهد.

به نظر می رسد هندوهای افراطی با روی کار آمدن دوباره نخست وزیر حزب حاکم شجاعت بیشتری برای سرکوب مسلمانان و آزار و اذیت آنان به دست آورده اند. این درحالی است که نخست وزیر در سخنرانی انتخاباتی خود مدعی شده بود که هیچ تبعیضی علیه اقلیت های مذهبی قومیتی در حکومت وی پذیرفتنی نیست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha