جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاه سیدنی نخستین یونیفرم حجابی را برای دانشجویان پرستاری طراحی کرد

حوزه/ در راستای کاهش میزان ترک تحصیل در دانشگاه سیدنی غربی، نخستین یونیفرم "حجاب" در استرالیا برای دانشجویان مسلمان پرستاری و مامایی طراحی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، دانشگاه سیدنی غربی نخستین یونیفرم حجاب رسمی در استرالیا را برای دانشجویان پرستاری طراحی کرده است. این حجاب همراه با مجموعه ای از منابع فرهنگی برای اساتید و دانشجویان با هدف کاهش میزان ترک تحصیل ارائه شده است.

درحالی که تحصیل در رشته های پرستاری و پزشکی با دشواری های خاص خود همراه است، دانشجویان دختر مسلمان از شرایط دشوارتری نسبت به سایرین برخوردار هستند و حتی یک عمل ساده مانند بالا زدن آستین هنگام معاینه بیماران به دلایل بهداشتی می تواند از نظر عقیدتی برای آنان مشکل ساز شود.

رحیمه المیر یک مدرس در دانشگاه پرستاری و مامایی در این باره می گوید: در طی سال های گذشته احتمالا یک دهه گذشته و یا بیشتر، ما شاهد بالا رفتن تعداد دانشجویان مسلمان در رشته های پرستاری و مامایی در مقایسه با سال های گذشته بوده ایم. با این حال هنگامی که مسئولان دانشگاه متوجه ترک تحصیل بسیاری از این دختران به خاطر مشکلات عقیدتی در محل کار شدند تصمیم به تغییر شرایط گرفته شد. در مشاوره با رهبران اجتماعی و دانشجویان مسلمان تصمیم گرفته شد که نخستین یونیفرم و روسری محجبه پزشکی برای دانشجویان پرستاری طراحی شود.

از دیگر مشکلات نیز رسیدگی پرستاران به بیماران مرد و  غیره بود.

المیر گفت: ما از رهبران اجتماعی خواستیم تا به زنان مسلمان بگویند که چه کارهایی عملا برای آنان حرام است و چه کارهایی را می توانند انجام دهند. سوءتفاهم هایی بود که باید برطرف می شد و آموزش های حساسی نیاز بود. لازم بود که روحانیون و علما به پرستاران بیاموزند که شغل پرستاری عملا در اسلام توصیه شده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha