چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سیدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: افتخار این مملکت است که به ولایت اهل بیت (ع) و برائت از دشمنان آنها اعتقاد دارد و همه ما باید برای تثبیت این دو اصل که از اصول صریح و استوار نظام اسلامی است، تلاش کنیم .

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان، استاد حوزه علمیه خراسان در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام علی(ع) در مدرسه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد، در جمع حوزویان و اقشار مختلف این شهر به تبیین ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت پرداخت و گفت: روز شهادت شخصیت الهی که جامع همه کمالات، آموزنده همه حقایق بوده، مصیبت بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه ای بخواهیم حقیقت رشد کند، باید به تمام معنای کلمه دو واقعیت ولایت و برائت تبیین شود، توضیح داد: اگر جامعه ای علاقه مند به حق و حقیقت است، باید از باطل نفرت داشته باشد و افراد را به سمت خوبی ها و نیکی‌ها سوق دهد.

آیت الله سیدان با اشاره به اینکه افتخار این مملکت است که به ولایت اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان آنها اعتقاد دارد، افزود: همه ما باید برای تثبیت این دو اصل که از اصول صریح و استوار نظام اسلامی است، تلاش کنیم .

وی ادامه داد: باید این دو اصل اساسی را در جامعه رشد دهیم، زیرا زندگی، منش و سیره ائمه اطهار(ع) منشا خوبی هاست و برای همه انسان ها و نسل ها، آموزنده و در جهت تعلیم و تربیت، زندگی و رفتار صحیح است که می توان به رستگاری دست یافت.

استاد حوزه علمیه خراسان برگزاری مراسم و محافل با نام اهل بیت(ع) را به عنوان تعظیم شعائر اسلامی مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: در هرکجای دنیا مراسم عزاداری با جمعیت کم یا زیاد، فوق آنچه که فکر کنیم در جامعه تاثیرگذار خواهد بود و به خصوص در جامعه اسلامی به عنوان یک ارزش بسیار مهم است.

وی در ادامه به ابعاد شخصیت حضرت علی (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه فضائل مولا علی(ع) قابل شمارش نیست و پیامبر(ص) در جمعی امام مبین را حضرت علی(ع) معرفی کردند، افرود: همان طور در حدیث بیان شده، اگر دریا مرکب و درخت ها قلم شوند، نمی توانند همه فضائل و علم امام علی(ع) را بیان کنند.

گفتنی است، مراسم اجتماع عزاداران علوی در مشهد مقدس چندین سال است، به دعوت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، عصر روز شهادت امام علی(ع) در مدرسه آیت الله العظمی خویی(ره) برگزار می شود. امسال نیز این مراسم با حضور اساتید عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد که سخنرانی، قرائت ادعیه و مرثیه سرایی در داخل مدرسه برگزار گردید و پس از آن عزاداران در قالب دسته عزا و سینه زنی به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) حرکت و سالروز هزار و چهارصدمین سال شهادت آن امام مظلوم را به ایشان تسلیت عرض کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha