پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیگوند

حوزه/ مسئول امتحانات شفاهی مرکز حوزه علمیه اصفهان از راه اندازی سامانه اینترنتی ثبت نام آزمون شفاهی طلاب پایه های ۶، ۸ و ۱۰ خبر داد.

حجت الاسلام محمد بیگوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، پیرامون خدمت جدید ارائه شده به طلاب در واحد ارزشیابی تحصیلی در معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: امتحانات شفاهی یکی از مهمترین بخش تحصیلات حوزوی است که در چند مرحله برگزار می شود ،

وی بیان کرد: مرحله اول آزمون شفاهی، اتمام پایه سوم  هست که توسط مدرسه  برگزار می شود و شرط آن اتمام ، همه دروس اصلی پایه یک تا سه است که امتحان شفاهی شامل دروس نحو، بلاغت و قرائت قرآن است 

مسئول امتحانات شفاهی مرکز حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: مرحله دوم، امتحان شفاهی پایه 6 هست که پیش نیاز آن تکمیل امتحان شفاهی پایه سوم و تکمیل کلیه درس های اصلی کتبی پایه ۴تا ۶ است.

وی افزود: مرحله سوم آزمون شفاهی پایه هشتم است که پیش نیازش تکمیل امتحانات شفاهی پایه ۳ و۶ بوده و تکمیل درس های اصول پایه ۷ و۸ می باشد، البته تا قبل از امتحان اصول در پایه هشتم دو عنوان فقه و اصول در پایه هفتم امتحان شفاهی  برگزار می شد. 

حجت الاسلام بیگوند عنوان کرد: طی بررسی های شورای عالی حوزه مصوب شد این آزمون در پایه ۸ برگزارشود و کتاب فراید اصول از ابتدا تا اتتها آزمون اخذ می شود.

وی اذعان کرد: مرحله چهارم بعد از امتحان پایه ۸ امتحان شفاهی پایه دهم است که پیش نیازش امتحانات شفاهی پایه های قبل و تکمیل  کل دروس فقه واصول پایه ۹ و۱۰ هست ، امتحان آن شامل کل کتاب مکاسب و کل کفایه الاصول است و این امتحان آخرین آزمون شفاهی در دوره سطح است.

مسئول امتحانات شفاهی مرکز حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: در گذشته، آزمون شفاهی پایه نهم برگزار می شد ولی طبق تصمیم شورای حوزه علمیه اصفهان، این آزمون حذف شد و با آزمون پایه 10 ادغام شد و آزمون یک پایه کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه روند ثبت نام و برگزاری امتحانات شفاهی حوزه علمیه اصفهان سال های گذشته به صورت تلفنی و یا حضوری برگزار می شد گفت: براساس تصمیمات گرفته شده  اقداماتی موثر در جهت رفاه حال طلاب در حال حاضر ثبت نام آزمون شفاهی از طریق سامانه طلاب انجام می گیرد.

حجت الاسلام بیگوند افزود: به دلیل وجود مشکلات متعدد طلاب بخش های مختلف و اهم آن دوری راه برای حضور و رفت و آمد برای ثبت نام و مراجعه به مرکز مدیریت  و بعضا اشغال بودن خطوط تلفنی مرکز مدیریت تصمیم به راه اندازی سامانه ثبت نام امتحانات شفاهی گرفتیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر هر طلبه یک پرتال شخصی دارد که طبق توافقات مسولین آموزش حوزه علمیه اصفهان  یک امکان و بخش ویژه و خاص جهت ثبت نام قرارداده شد تا طلاب بتوانند به صورت اینترنتی  و از طریق سامانه در بستر وب صورت گیرد.

مسئول امتحانات شفاهی مرکز حوزه علمیه اصفهان  یادآور شد: لذا براساس تلاش معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان، سامانه ثبت نام و نوبت گیری امتحانات شفاهی برای کلیه طلاب راه اندازی و امکان پذیر شده است و هر طلبه با وارد شدن در پرتال شخصی خود فرم مربوطه به ثبت نام امتحان شفاهی را پُرکرده و بعد از تایید نهایی ونوبت گیری ، در زمان مقرر اعلام شده به صورت حضوری به مدرسه علمیه صدرخواجو  مراجعه کرده و در امتحان شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: ساعت حضور در جلسه، محدوده کتاب ها، مکان دقیق برگزاری امتحان شفاهی در زمان ثبت نام به اطلاع طلبه رسیده می شود،  البته این سامانه قابلیت ارتقا دارد و درصدد بهبود روند ثبت نام آزمون شفاهی  و اصلاح معایب این سامانه هستیم، همچنین از همه پیشنهادات و انتقادات طلاب در جریان روند بهبود این سامانه معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان استقبال میکند.

حجت الاسلام بیگوند ابراز کرد: در حال حاضر سقف ثبت نام طلاب در هر دوره امتحان شفاهی 40 نفر تعیین شده است، نمره آزمون شفاهی هر طلبه تا حداکثر 24 ساعت کاری ، برای طلاب در این سامانه قابل رویت هست

وی با بیان اینکه برای نظم دهی بیشتر به روند برگزاری آزمون شفاهی تدابیری اندیشیده شده است عنوان کرد: چنانجه طلبه ای غیبت غیرمجاز داشته باشد، تا یک ماه اجازه ثبت نام مجدد برای آزمون شفاهی را نخواهد داشت.

مسئول امتحانات شفاهی مرکز حوزه علمیه اصفهان تذکر داد: چنانچه طلبه ای برای زمان مشخصی ثبت نام کرد ولی تا دو روز قبل از آغاز آزمون متوجه شد که نمی تواند در زمان مقرر در آزمون شفاهی شرکت کند، می تواند ثبت نام خود را از طریق این سامانه لغو کند و در زمان دیگری مجدد ثبت نام کند

وی اظهار داشت: بخش امتحانات شفاهی هر روز این سامانه را بررسی و نتیجه تایید و یا عدم تایید موارد ثبت نام شده را از طریق سامانه به اطلاع طلاب بعد از 24 ساعت می رساند، اگر طلبه ای در آزمون شفاهی نمره قبولی کسب نکند تا یک ماه اجازه ثبت نام  مجدد را ندارد،

حجت الاسلام بیگوند در ادامه اشاره ای به  تجدید نظر انجام شده در تعیین اساتید انتخابی در برگزاری آزمون شفاهی کرد و گفت در حال حاضر با حدود 20 نفر از اساتید حوزه در بخش آزمون شفاهی همکاری داریم

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha