جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست تخصصی «ایران، قدس و فلسطین» در اندونزی

حوزه/ نشست تخصصی «ایران، قدس و فلسطین» به همت دانشکده علوم انسانی دانشگاه پالمبانگ اندونزی و با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  نشست تخصصی «ایران، قدس و فلسطین» به همت دانشکده علوم انسانی دانشگاه پالمبانگ اندونزی و با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.در ابتدای این نشست کیکی میکائل، استاد دانشگاه و مسئول اتاق ایران در دانشگاه پالمبانگ گفت: در باره مسئله فلسطین امروز شاهد هستیم که در رسانه ها و محافل بین الملل بحث و تبادل نظر می گردد و اخبار زیاد و متفاوت در باره آن به گوش می رسد و به همین دلیل  نسل جوان و بویژه دانشجویان می بایست از واقعیت های مسایل فلسطین به صورت گسترده آگاه باشند و بتوانند مسائل اصلی درگیری و جنگ فلسطین و اسرائیل را درک کنند.

سخنران بعدی نشست، نور هدی، رئیس دانشکده ادب و علوم انسانی دانشگاه پالمبانگ بود که ضمن بیان تاریخچه ای از سرگذشت ملت فلسطین اظهار داشت: اسرائیل  برای ایجاد اختلاف و فتنه در منطقه ایجاد شد و ماهیت رژیم صهیونیستی همواره براساس ایجاد اختلاف و فتنه شکل گرفته است و امروز دیگر موضوع فلسطین از یک مساله عربی خارج شده است و مشکل فلسطین مشکل مردم فلسطین نیست و همه جهان اسلام و ملت مسلمان در باره فلسطین مسوول هستند و هرکس به توان و قدرت  خود می بایست در راه آزادی فلسطین تلاش کند و تنها راه آزادی فلسطین، همدلی و وحدت بین همه مسلمانان جهان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: جامعه بین‌الملل باید حداقل به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 1947 شماره 181 در خصوص استقلال دولت فلسطین، احترام بگذارند.

کِماس آری پانجی، مورخ سوماترای جنوبی در خصوص اهمیت موضوع فلسطین گفت: در حال حاضر موضوع فلسطین مهم ترین مسئله جهان اسلام است و همه مسلمانان لازم است درباره آن دغدغه داشته باشند و خود را به نوعی برای آزادی فلسطین سهیم کنند و حداقل کاری که یک مسلمان واقعی می تواند انجام دهد، دعای نابودی اسرائیل و پیروزی جنبش مقاومت فلسطین از خداوند است.

آری پانجی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: مسجدالاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان برای ما عزیز و قابل احترام است چرا که پیامبر اسلام از آن محل معراج خود را آغاز کرد. بسیاری از پیامبران نیز مأموریت خود را از قدس شریف آغاز کردند که نشان گر اهمیت این سرزمین برای جهان اسلام است و اعلام آخرین جمعه ماه رمضان از طرف جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان یک الگو برای کشورها باشد که بر دفاع از فلسطین تمرکز دارند.

وی همچنین، افزود: ایران تنها کشوری است که مخالفت شدید خود را از ایجاد یک دولت اسرائیل در خاورمیانه اعلام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha