پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری اعتکاف

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: مراسم اعتکاف ۹۰۰ طلبه مشهدی در جوار بارگاه منور ثامن الحجج(ع) از ۱۲ تا ۱۴ خرداد در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور در نشست خبری ویژه برگزاری مراسم اعتکاف طلبگی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه روح انسان همانند جسم نیازمند تغذیه ای مناسب است، گفت: اعتکاف، فرصت مناسبی برای جلای روح می باشد که تقارن آن با ماه بندگی خدا بر فضیلت آن افزوده است.

وی افزود: با توجه به میل رسیدن انسان به کمال و نیاز روح به آرامش، بهترین دارو، مناجات شیرین با خداوند متعال است که در یک فضای خلوت و معنوی صورت گیرد، از این رو حوزه علمیه خراسان با همکاری آستان قدس رضوی، مراسم اعتکاف طلاب در جوار بارگاه منور رضوی را از ۲۷ تا ۲۹ رمضان برابر با ۱۲ تا ۱۴ خرداد ۹۸ در شبستان های مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه « وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ»، گفت: اعتکاف و فضیلت آن در قرآن و آموزه های دین اسلام بسیار سفارش شده است و در این آیه نیز خداوند متعال به پیامبر خویش فرمان می دهد تا خانه خدا را برای تقرب جستن و اعتکاف مومنان پاک نماید.

وی با اشاره به نهمین سال برگزاری مراسم اعتکاف طلبگی در جوار بارگاه منور رضوی، ابرازکرد: با توجه به اینکه برخی از ایام از ویژگی خاص برخوردار هستند و ائمه اطهار(ع) نیز 10 روز پایانی ماه مبارک رمضان را معتکف می شدند، سه روز آخر ماه بندگی خدا برای برگزاری مراسم اعتکاف طلبگی در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام فردوسی پور با بیان اینکه در سال جاری بیش از هزار و ۷۰۰ طلبه، برای شرکت در مراسم اعتکاف درخواست داشتند، گفت: اعتکاف امسال با حضور ۹۰۰ طلبه برادر و خواهر همزمان با اعتکاف دانشجویی برگزار می شود و ممتازان مدارس علمیه، حافظان قرآن کریم، جانبازان، ایثارگران و فرزندان آنان، مبلغان و همچنین اعتکاف سال اولی، در اولویت انتخاب برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف طلبگی رمضان ۱۴۴۰ ه.ق بوده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به برنامه های جانبی اعتکاف نیز اشاره و ابراز کرد: برنامه های معرفتی با حضور سخنرانان مطرح استانی، مباحث بصیرتی، اخلاقی و تهذیبی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای ایام اعتکاف است.

وی با اشاره به همزمانی اعتکاف دانشجویی با این مراسم، ادامه داد: با توجه به تقارن مراسم اعتکاف با ۱۴ خرداد و سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، مراسم ویژه سخنرانی با موضوعات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، به صورت مشترک برای طلاب و دانشجویان در ایام اعتکاف برگزار می شود که می تواند وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه را رقم بزند.

حجت الاسلام فردوسی پور با بیان اینکه شروع برنامه ها و پذیرش معتکفین از غروب ۲۶ ماه رمضان در مدرسه علمیه عالی نواب آغاز می شود، اضافه کرد: حضور اساتید حوزوی در کنار طلاب و دانشجویان و برگزاری مراسم و مناجات خوانی های مختص این ایام، بهترین فرصت برای بهره معنوی است که امیدواریم معتکفان از آن، بهترین حاصل را برداشت کنند.

وی با اشاره به استقبال طلاب پایه های ۲ و ۳ حوزه علمیه خراسان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: جای شکر دارد که طلاب جوان، این احساس نیاز را در خود پیدا کرده اند و به دنبال پرورش آن هستند.

 

 انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha