پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با روحانیون پدر شهید

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در منزل سه روحانی که فرزندانشان در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شده‌اند، حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در ادامه دیدارهای خود از خانواده شهدا و ایثارگر استان آذربایجان‌شرقی، به دیدار حجت الاسلام علی اصغرحسینی لیلابی از مبارزان انقلاب و رزمنده ۸ سال جنگ تحمیلی و  پدر ۲ شهید والامقام دفاع مقدس سیدمحمد و سیدجواد حسینی لیلابی رفت.

شهید سید محمد حسینی لیلایی در روز چهارشنبه هفتم خردادماه ۱۳۶۵ مطابق با ۱۸ ماه مبارک رمضان، در پادگان شهید باکری دزفول در اثر بمباران خوشه‌ای دشمن در حال وضو گرفتن به فیض شهادت نائل گشت و شهید سید جواد حسینی لیلایی در عملیات «کربلای ۵» شرکت کرد و در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ همراه باهم رزمش هنگامی‌که جلوتر از همه به‌عنوان خط‌شکن حرکت می‌کرد در اثر اصابت تیر مستقیم دوشکای دشمن به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

امام جمعه تبریز در ادامه در منزل روحانی مرحوم میرزا اسماعیل قویدل از مبارزان دوران انقلاب و پدر روحانی شهید محمدتقی قویدل حضور یافت و از مادر این شهید الحاجیه خانم خدیجه طاهری والامقام عیادت کرد.

روحانی شهید محمدتقی عبدی قویدل محمدتقی متولد ۱۳۳۹ در شهر تبریز در ۱۰ آبان ۱۳۵۹ خود را به منطقه حمیدیه رسانید و به دفاع از مملکت خودپرداخت و در مدت ۳۶ ماه، ۲۲ اعزام به جبهه داشت و در  ۱۰ عملیات شرکت و ۲ مرتبه به‌سختی مجروح و در عملیات والفجر ۸ در ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ در منطقه اروندرود براثر اصابت ترکش خمپاره به سر، به لقاءالله پیوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه این دیدار ها در منزل حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی پدر شهید والامقام سید احمد موسوی حضور یافت با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.

شهید سید احمد موسوی متولد ۱۳۵۰ و در ۱۸ اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha