پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار جمعی از اندیشمندان پاکستانی حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی

حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: باید مراقب خباثت ها وخیانت ها وتشکیک های ایجاد شده توسط برخی از افراد خائن باشیم و کسانی که در کشور مدعی هستند ما نباید یا علی(ع) بگوییم و تمسک به اهل بیت(ع) نجوییم جا پای وهابیت می گذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: امویان شجره خبیثه بودند و متاسفانه رجال، تفسیر و کلام نگاشته شده متاثر از آن تفکر، همگی بر اساس این خباثت ذاتی نوشته شده است.

وی بیان کرد: یکی بزرگترین ایراداتی که به اهل سنت وارد می شود، این بوده که حتی به اندازه ای که حضرت علی(ع) پنج سال حاکم جامعه اسلامی بود فقه علوی بیان نمی شود. دلیل این عمل طبق گفته علمای اهل سنت این است که امویان اجازه بیان فقه کسی را که سرمنبرها مکررا لعن می کردند، در سطح جامعه نمی دادند؛ امویان چنان خباثت داشتند که به ترفندهای مختلف فقه حضرت علی (ع) را حذف و نابود کردند.

استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: امام راحل در نجف اشرف در سر کلاس درسهایش بیان می کردند اگر پیش مزار اهل بیت(ع) بروید و حاجت خود را از امام نخواهید در حق او جفا کرده اید؛ امام راحل چنین اعتقادی نسبت به اهل بیت(ع) داشتند، بنابراین کسانی که در کشور مدعی هستند ما نباید یا علی(ع) بگوییم و تمسک به اهل بیت(ع) نجوییم جا پای وهابیت می گذارند.

عضو جامعه مدرسین قم عنوان کرد: ایران قلب تپنده شیعه در جهان است، ولی باید قبول کنیم برخی از شیعیان عربستان و کشورهای کفر گرچه اندک هستند، اما در بعضی امور بسیار متعهدتر از ما عمل می کنند که مصداق آن  فرستادن صلوات برای شهادت ثالث در اذان است.

وی بیان کرد: صلوات فرستادن برای نام حضرت علی(ع) باید به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود، دومین  نکته ای که شیعیان عربستان به تعبیر آنها خود را با آن حفظ کردند خواندن حدیث شریف کسا است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی افزود: امروز عده ای درصدد هستند با شبه افکنی و شک ایجاد کردن در ارزش ها و باورها باعث انحراف شوند در حالی که واقعا این افراد اگر مرد میدان هستند به جای شبه افکنی جلوی بدحجابی ها و دزدی ها و خیانت ها بیاستند.

وی تصریح کرد: باید در گفتار، تحقیقات و رفتارهای خود مراقب کنیم که پل های پشت سر ما خراب نشود؛ مذهب شیعه صاحب دارد و باید مراقب خباثت ها وخیانت ها و تشکیک های ایجاد شده توسط برخی از افراد خائن باشیم.

استاد حوزه درادامه ای اشاره به شب بیست و سوم ماه رمضان کرد و گفت: درباره شب قدر خیلی تاکید شده است و واقعا اگر کسی امشب بخوابد، خیلی چیزها را ازدست داده است

وی متذکر شد: در روایت آمده است که پیامبر اکرم(ص) به امیرالمومنین(ع) سفارش کردند سوره مبارک قدر سوره من و بعد از من سوره تو و اولاد تو هست، از این سوره نوری به قلب مومنین و اولیا تا مطلع فجر ساطع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی خاطرنشان کرد: شب قدر شب تعلق به امام زمان دارد و امشب ملائک بر حضرت نازل می شوند.

*اعتقاد به خدا و قیامت در جامعه ضعیف شده است

وی بیان کرد: در این شب ها مبلغین و روحانیون به امام زمان(عج)، آیات قیامت و روز حساب و کتاب، برزخ، بهشت و جهنم  بیشتر تاکید کنند.

عضو جامعه مدرسین قم تاکید کرد: در دعای جوشن کبیر هزار مرتبه خداوند را نام می بریم و درنهایت خلاص شدن از آتش جهنم را خواستاریم؛ اعتقاد به خدا و قیامت امروزه ضعیف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: برخی آبروی مذهب و دیانت را با ماشین ها و خانه های آنچنانی برده اند  حتی هر حلالی هم نباید پوشید، سوارشد و خرید کرد ،دراین شب ها درباره حساب وکتاب و قیامت برای مردم سخن بگویید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha