جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ ویژه‌برنامه احیای شب ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در حرم مطهر امام رضا(ع) با برپایی بزرگترین ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان و از ساعت 20:30 مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر رضوی طبق سنت هر ساله با برپایی بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام آغاز شد.

در آموزههای دینی همزمان با شب قدر، شب نزول قرآن تاکید ویژه به تلاوت آیات وحی به ویژه ﺳﻮره‌های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر شده است، از این رو امسال نیز همچون سالهای گذشته حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان محفل جزءخوانی این سوره‌های مبارک در شب 23 ماه مبارک رمضان بود.

در این مراسم، هاشم روغنی، رضا گلشاهی و ابوالفضل چمنی از قاریان ممتاز در ﺟﻤﻊ صدها هزار نفری زاﺋﺮان ایرانی و غیرایرانی که در اﻣﺎﮐﻦ ﻣﺘﺒﺮکه حرم رﺿﻮی گرد هم آﻣﺪند، ﺑﻪ ﺗﻼوت ﺳﻮره‌های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر پرداختند.

بعد از مراسم ترتیل‌خوانی، دعای جوشن کبیر با نوای سیدمهدی میرداماد قرائت شد و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی و روضهخوانی پرداختند.

برنامه سخنرانی و قرآن به سر گرفتن نیز از ساعت 23:40 با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha