پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
https://www.bbc.com/news/uk-politics-۴۸۴۳۴۲۰۲

حوزه/ در شکایت رسمی شورای مسلمانان بریتانیا به دیدبان حقوق بشر انگلستان علیه حزب محافظه کرد، جامعه اسلامی رسما خواستار آغاز تحقیقاتی در این زمینه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای مسلمانان بریتانیا رسما از دیدبان حقوق بشر انگلستان خواست تحقیقاتی را درباره اتهامات اسلام هراسانه در حزب محافظه کار انجام دهند.

در نامه به کمیسیون برابری و حقوق بشر از سوی شورا آمده است که این مشکل «عمیقا در حزب ریشه دوانده است». کمیسیون مذکور اعلام کرده به شکایت ها در روند معمول خود رسیدگی می کند.

در ماه مارس، جیمز کلورلی معاون مدیر حزب اصرار ورزید که «عملکرد فوری» علیه هر گونه ادعای نژادپرستانه در پیش گرفته شود.

گفتنی است شورای مسلمانان بریتانیا (ام سی بی) یک سازمان متشکل از چندین نهاد اسلامی انگلیسی، چندین مسجد، مدارس دینی و انجمن های خیریه می باشد. این گروه تاکنون چندین مرتبه خواستار تحقیقات جداگانه در رابطه با برخوردهای تبعیض آمیز بوده است. و هم اکنون نیز به طور رسمی به کمسیون حقوق بشر شکایت کرده و اعلام کرده که حزب محافظه کار انگلستان هیچ عملکردی علیه برخوردهای اسلام هراسی برخی از  نمایندگان پارلمانی در پیش نگرفته و تبعیض را تحمل می کند.

به گفته شورا، شواهد کافی در این خصوص وجود دارد. یکی از اتهامات، گفته توهین آمیز بوریس جانسون سیاستمدار انگلیسی است که چندی پیش برقع زنان محجبه را به «صندوق پست» یا «سارقان بانک» تشبیه کرده بود. و فضای خصومت آمیزی نسبت به اعضای مسلمان حزب ایجاد کرد.

اوایل ماه جاری شورای مسلمانان بریتانیا از دولت به خاطر مخالفت با «تعریف اسلام هراسی» که توسط گروهی از نمایندگان ارائه شده بود، انتقاد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha