جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به مدیران و مسئولان اجرایی گفت: تکریم ارباب رجوع و گره‌گشایی از کار مردم، شکرگزاری عملی نعمت مسئولیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با تأکید بر خدمات‌رسانی شایسته به مردم، اظهار کرد: در فرهنگ دینی ما مقام وسیله است نه هدف، بنابراین کسی که مسئولیت و عنوانی دارد نباید این مسئولیت را طعمه‌ای برای خود بداند بلکه باید آن را فرصتی برای خدمت بداند که حق‌تعالی به او عنایت کرده است.

وی افزود: امام حسین (ع) در این زمینه می‌فرماید: «اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتُحَوَّلَ اِلی غَیرِکُم» و تأکید می‌کند بدانید که نیازمندی‌های مردم به شما، از نعمت‌های الهی بر شما است؛ پس از این نعمت‌ها خسته نشوید که هر آینه به‌سوی دیگران سوق یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: از اینکه مردم به شما مراجعه کرده و از شما درخواستی دارند و شما گرهی از کار آن‌ها را باز می‌کنید احساس خستگی نکنید؛ زیرا این ارباب رجوع از سوی خداوند آمده و مأمور الهی است.

وی خطاب به مسئولان، اضافه کرد: درواقع خداوند ارباب رجوع را پیش شما فرستاده؛ ازاین‌رو اظهار خستگی نکنید بلکه از مراجعین و نیازمندان استقبال کنید؛ زیرا اگر چنین نکنید و این‌گونه افراد را از خود رانده و دور کنید باری‌تعالی این نعمات را از شما دور کرده و به‌سوی فرد دیگری هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این روایت هم تشویق و هم تهدید است؛ تشویق است زیرا وقتی می‌توانیم خدمت کنیم باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم و از سوی دیگر تهدید است زیرا اگر از این فرصت استفاده نکردیم، خداوند با ما قوم و خویشی و تعارف ندارد و این فرصت و نعمت را در اختیار فرد دیگری می‌گذارد.

امام جمعه بجنورد گفت: بنابراین ما باید سعی کنیم در مقطعی که خداوند به ما مسئولیتی داده است شکر نعمت مسئولیت را در راه‌اندازی ارباب رجوع و تکریم مراجعان قرار دهیم و به قصد قربت الهی بگوییم خداوندا تو به من این نعمت را عطا کرده‌ای و من می‌خواهم شکر این نعمت را به‌جای آورم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha