جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست «قدس؛ پایتخت ابدی فلسطین» در دمشق

حوزه/ به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و روز جهانی قدس، نشست «قدس؛ پایتخت ابدی فلسطین» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و روز جهانی قدس، نشست «قدس؛ پایتخت ابدی فلسطین» با حضور حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، ترکابادی، سفیر و ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در محل سالن اجتماعات امام خمینی(ره) در دمشق برگزار شد.

صالحی‌نیا با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست، گفت: هر چه می‌گذرد اهمیت اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) بر ما بیشتر روشن می‌گردد و مشخص می‌شود این اقدام، نه صرفاً اقدامی تبلیغاتی بلکه اقدامی هوشمند مبتنی بر نگاهی راهبردی بوده که پیام آزادسازی تمام سرزمین فلسطین و محو کیان صهیونیستی از نقشه را در بردارد.

وی با اشاره به همزمانی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و روز قدس در سال جاری، روز قدس را میراث معنوی آن حضرت برشمرد و با مروری بر جایگاه فلسطین در فکر و شعارهای انقلاب اسلامی، سیاست ثابت و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از ملت فلسطین را مورد تأکید قرار داد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین، به سالگرد رحلت حافظ الاسد، رئیس جمهور فقید سوریه که چند روز پس از روز قدس است، اشاره و مواضع ارزشمند و ثابت او در حمایت از قضیه فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی را یادآوری کرد.

پس از آن، پیام صوتی اسقف عطاءالله حنا، رئیس اساقفه سبسطی قدس خطاب به این نشست پخش شد که در آن با تقدیر از اعلام روز قدس توسط امام خمینی(ره)، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه از فلسطین، تشکر و قدردانی کرد.

انیس نقاش، تحلیل‌گر مسائل راهبردی و چهره سرشناس رسانه‌ای، خلف المفتاح، دبیرکل مؤسسه بین‌المللی قدس و انور رجا، مسئول تبلیغات و رسانه‌های جبهه مردمی و حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در سه محور «نگاه راهبردی امام خمینی(ره) در اعلام روز جهانی قدس»، «معامله قرن و خطرات آن بر آینده منطقه و قضیه فلسطین» و «جولان و قدس دو عنوان برای یک قضیه» سخنرانی کردند.

فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه هم در سخنانی، نگاهی تحلیلی به شکل‌گیری دو جبهه در منطقه یکی مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و دیگری همراه و هم‌پیمان با کیان صهیونیستی انداخت.

ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه طی سخنانی بر ثبات موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به قضیه فلسطین تأکید کرد و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه را در همین راستا برشمرد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکسی با محوریت ارتحال امام خمینی(ره) و آثار تجسمی هنرمندان فلسطینی از سوی اتحادیه هنرمندان تجسمی فلسطین در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان برپا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha