جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالسلام امامی

حوزه/ امام جمعه مهاباد گفت: متاسفانه امروز آن گونه که باید به مسائل دینی، فرهنگی و معنوی در جامعه اهمیت داده نمی‌شود و فرزندان ما به دور از معنویت تربیت می‌شوند.

ماموستا عبدالسلام امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به حواشی به وجود آمده در شبکه‌های مجازی درباره رقص کردی در یکی از مدارس شهرستان مهاباد اظهار داشت: متاسفانه امروز آن گونه که باید به مسائل دینی، فرهنگی و معنوی در جامعه اهمیت داده نمی‌شود و فرزندان ما به دور از معنویت تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: در ماجرای به وجود آمده در مورد یکی از مدارس شهرستان مهاباد و رقص مختلط زن و مرد، این اتفاق در روز معلم اتفاق افتاده و بعد از یک ماه با اهداف تفرقه بین شیعه و سنی، در ایام شهادت امام علی (ع) که قلب همه مسلمانان محزون بود، آن را منتشر کردند. انتشار این کلیپ‌ها و بازتاب آن در صدای آمریکا به خوبی نشان داد که این حرکت‌ها در راستای اهداف دشمن دنبال می‌شود.

امام جمعه مهاباد گفت: بنده در همان زمان، این ماجرا را پیگیری کرده و تذکرات لازم را از طریق مجاری قانونی به مسئولین مربوطه گوشزده کرده و خواستار لغو مجوز این مدرسه شدم و مسئولین استانی و شهری هم این مسأله را به جد دنبال کرده و مشکل برطرف شد.

وی اضافه کرد: بعد از توهین یک مداح افراطی در صدا و سیما به مقدسات اهل سنت، انتشار این کلیپ، در امتداد پازل‌های تفرقه انگیزانه دشمن و به جهت ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی بود و منتشر کنندگان آن بدون علم و یا با علم به این که این کلیپ مربوط به یک ماه قبل است، به جنگ قومیتی دامن زدند که با هوشیاری مسئولین این توطئه‌ هم خنثی شد.

ماموستا امامی اظهار کرد: هر چند مرد و زنی که در این کلیپ دست همدیگر را گرفته بودند زن و شوهر بودند، اما برگزاری چنین جشن‌هایی در مدارس که محل تربیت دانش‌آموزان است هیچ گونه توجیهی ندارد و با هیچ دلیلی نمی‌شود این حرکت را توجیه کرد.

وی با توصیه به رسانه‌ها برای رعایت اخلاق، گفت: رسانه‌ها باید با در نظر گرفتن شرایط کشور، اخلاق رسانه‌ای را رعایت کرده و از ایجاد آشوب خوداری کنند و هیچ وقت وحدت مسلمانان را برای جمع کردن چند مخاطب در فضای مجازی، قربانی نکنند.

امام جمعه مهاباد در پایان هوشیاری علمای شیعه و سنی را در جهت خاموش کردن توطئه‌های دشمنان ضروری دانست و ابراز داشت: صحابه رسول خدا (ص) و ائمه (ع) با وجود اختلاف سلایق همیشه برادرانه در کنار هم زندگی کرده و با هم در حفظ اسلام، وحدت داشتند و علمای اسلام با درک این ضرورت باید در مقابل توطئه‌های دشمن در جهت راه‌اندازی درگیری‌های قومیتی بیایستند و توطئه‌های دشمن را خنثی کنند و بی‌تفاوتی در مقابل این حملات فاجعه سنگینی را به بار خواهد آورد.

 

گفتنی است، انتشار یک کلیپ از پخش موسیقی کردی و رقص مختلط مردان با کادر خانم یکی از مدارس غیرانتفاعی و دختران دانش آموز در شهرستان مهاباد، جنجال های زیادی را به پا کرده است.

مهدی محمدپور رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش آذربایجان غربی با تأیید خبر موضوع رقص مختلط کردی معلم ها و دانش‌آموزان در یکی از مدارس مهاباد گفته که این موضوع در دست بررسی است و به زودی در مورد آن اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha