جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیدایی

حوزه/مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی تمدن اسلامی شاه کلید و زمینه ساز برای تحقق جامعه مهدوی دانست و گفت: باید با ارائه الگوی موفق اسلامی اصیل، جامعه به این نتیجه برسد که ظهور امام زمان(عج) در واقع تکمیل پازل تحقق بخشیدن جامعه مهدوی است.

حجت الاسلام مجتبی شیدایی مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری "«حوزه» با اشاره به تمدن سازی اسلامی و نقش آن در زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) اظهار داشت: اگر قرار بود امام عصر(عج) با دعا صرفاً ظهور کنند سالها قبل ظهور کرده بودند.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در روایات اسلامی ما درباره مهدویت آمده است که اگر زمینه برای حضور حجت الله بر روی زمین باشد، ایشان ظهور خواهند کرد، گفت: باید مردم جهان به این نتیجه برسند که سعادت دنیا و آخرت آنها در گرو عمل به دین اسلام و خضوع در برابر مقررات الهی است.

وی، تمدن اسلامی را شاه کلید و زمینه ساز برای تحقق جامعه مهدوی دانست و ادامه داد: باید با ارائه الگوی موفق اسلامی اصیل و با حضور حاکمان اسلامی در جامعه و توفیق های دنیوی، مادی و معنوی جامعه به این نتیجه برسد که ظهور امام زمان(عج) درواقع تکمیل پازل تحقق بخشیدن جامعه مهدوی است.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه به تعبیر شهید مطهری(ره) ظهور امام زمان(عج) آخرین مرحله حرکت مردمی است، افزود: قبل از ظهور باید حرکت ها و زمینه سازی های لازم انجام گیرد به گونه ای که مردم حقیقتا تشنه ظهور امام باشند و وظیفه تحقق همه جانبه دین در جامعه را ایفا کنند و خود را آماده برای کارزار با دشمنان و مستکبران کرده باشند.

وی ادامه داد: با این نگاه تمدن اسلامی شاید به عنوان مهمترین قدم در زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) باشد که با ظهور حضرت کارها تمام و اهداف محقق می شود.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه استان خراسان جنوبی گفت: با ظهور امام عصر(عج) کارهای جدیدی آغاز و بعد از یک مرحله جهد و جهاد در کنار حضرت صاحب الزمان (عج) جامعه اسلامی وارد اتوبان رشد خواهد شد و در آن جامعه، سرعت رشد به مراتب افزایش یافته و موانع ساخته شده برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha