شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 493617
۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
اخبار کوتاه

حوزه/ تاکید امام جمعه چایپاره برای احیای سبک زندگی امام حسن مجبتی و تسلیت دو تن از ائمه جمعه استان در پی شهادت شهید ابراهیم آخوندزاده از جمله اخبار فرهنگی آذربایجان‌غربی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام رسول جمشیدی در جمع مبلغات مدرسه علمیه الزهرا (س) با اشاره به شخصیت والای امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: جایگاه علمی وعملی امام حسن مجتبی (ع) راهگشای تمام عالمان می باشد و علما باید سبک زندگی حضرت را احیا کرده و در تبلیغ دین به ایشان اقتدا کنند.

وی در ادامه به جایگاه مبلغات طرح امین در مدرسه پرداخت و گفت: جایگاه مبلغات د رجامعه امروز خاص و ویژه‌ای است که با حضور خود جایگاه معنوی را در مدارس ایجاد کرده وراهنمای دانش آموزان در دنیای پر از شک وشبهه‌ای که دشمنان اسلام ایجاد کرده اند، می باشند .

امام جمعه چایپاره بیان داشت: حضور بانوان مبلغه در مدارس قطعا تاثیرات مثبتی دارد و و این تاثیرگذاری در آموزش و پرورش هم بازتاب دارد.

 در پایان این مراسم از طلاب خواهر که برای تبلیغ به مدارس امین اعزام می‌شوند تجلیل شد.

 

پیام تسلیت دو تن از ائمه جمعه آذربایجان‌غربی در پی شهادت شهید ابراهیم آخوند زاده

حجت الاسلام محمدرضا جباری امام جمعه شهرستان شوط بمناسبت شهادت شهید ابراهیم آخوند زاده پیام تسلیت صادر کردصادر کرد.

 متن پیام بدین شرح است:

 

بسم رب الشهداء والصدقین

وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَا َتَا بَلْ أَحْيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون

در لیالی پربرکت قدر و آستانه روز جهانی قدس، شهادت مظلومانه پاسدار رشید اسلام سروان ابراهیم آخوندزاده به دست اشرار کوردل و ایادی ترور و خشونت در منطقه مرزی شهرستان چالدران، باعث تألم خاطر شد.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت این پاسدار عزیز را به مردم غیور آذربایجان غربی به خصوص خانواده معزز شهید تبریک و تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای این شهید گرانقدر علو درجات و همجواری با شهدای مظلوم کربلا و برای خانواده محترم ایشان، صبر و اجر مسالت دارم.

محمدرضا جباری  امام جمعه شهرستان شوط

 

متن پیام حجت الاسلام محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران/169)

شکوه و سربلندی ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلیر مردانی است که در مکتب انسان ساز ولایت، درس عشق، ایثار و خدمت آموختند؛ مردانی که با دل بریدن از تمامی تعلقات به دعوتگاه یار شتافتند و برگ برگ دفتر هستی را با نام و یاد خود جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

اینجانب عروج ملکوتی ستوان یکم پاسدار ابراهیم آخوندزاده را که در دفاع از آرمان‌ها و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راه مبارزه با اشرار جان شیرین خود را نثار نموده به محضر امام عصر (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ضل العالی)، خانواده معظم شهدا و بازماندگان مکرم، فرماندهی و پرسنل فداکار سپاه پاسداران و مردم شریف شهرستانهای چالدران و ماکو تسلیت عرض نموده و علو درجات این شهید والامقام را از درگاه الهی مسئلت دارم.

سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو

لازم به ذکر است شهید ابراهیم زاده روز سه‌شنبه در درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب در شهرستان چالدارن به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha