جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازیکن کریکت مشهور

حوزه/ بازیکن کریکت مسلمان که در تیم آفریقای جنوبی بازی می کند و یکی از شناخته ترین کریکت بازان می باشد گفته که روزه داری وضعیت روحی و ذهنی او را بهبود می بخشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» هاشم املا بازیکن کریکت مسلمان از آفریقای جنوبی، یکی از مشهورترین بازیکنان کریکت در دنیا درباره روزه گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان گفت: واقعا به شرایطم کمک می کند.

وی گفت: من همیشه برای روزه گرفتن انتظار می کشم. این ماه بهترین ماه سال برای من است. از نظر فیزیکی شاید گرسنگی و تشنگی را احساس کنیم. اما تمرین ذهنی فوق العاده ای است. از آن مهمتر تمرین معنوی بسیار عالی است.

املا  یکی از اعضای ارشد تیم ملی کریکت آفریقای جنوبی می باشد، و به اعتقادات مذهبی خود بسیار پایبند است. چندی پیش وی حاضر نشده بود که لباسی را تبلیغ مشروبات  الکلی بود به تن کند. و به همین خاطر نیز ماهانه 500 دلار جریمه پرداخت می کرد.

 

گفتنی است در ایام ماه مبارک رمضان، بسیاری از ورزشکاران مسلمان گفته بودند که قصد دارند در رقابت  های ورزشی روزه بگیرند. گفتنی است یک مطالعه ارزیابی و تحقیقی فیفا درباره بازیکنان جوان فوتبالیستی که در ماه رمضان در یک محیط کنترل شده روزه داری می کنند، هیچ اختلالی در عملکرد فیزیکی یا فیزیولوژیکی آنان یا وخامت وضعیت جسمی آنان دیده نشده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha