جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه اين مقدار افزايش ورودي پرونده پذيرفتني نيست تصريح کرد: هر امري که باعث کاهش ورودي پرونده شود در دستور کار است و از انديشمندان حوزه هم براي همکاري در اين باره کمک خواست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئيسي چهارشنبه شب در ديدار قضات و کارکنان دستگاه هاي قضايي استان قم، تحول در دستگاه قضايي را ضرورتي اجتناب ناپذير خواند که باید برای بازنگري در تشکيلات و چابک سازي براي ارتقاي سلامت و کارآمدي قوه قضاييه تلاش شود.

رئيس دستگاه قضا اين کار را خواست همه مسئولان، قضات و کارکنان قوه قضاييه خواند و تحقق آن را هم نه با دستورالعمل و بخشنامه بلکه با تلاش و هم افزايي همه آنان ميسر دانست.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي ارتقاي ارتباط علمي و فقهي و کادر سازي با حوزه اي علميه بويژه حوزه علميه قم را از نيازها و اولويت هاي قوه قضاييه برشمرد و گفت: در امور قضايي، به کارهاي اجتهادي در مسائل علمي و مستحدثه همواره نياز است که بايد فضلاي حوزه در اين باره تلاش و پاسخ هاي لازم را به دستگاه قضايي اعلام کنند.

 رئيس قوه قضاييه نقش حوزه هاي عمليه را در کادر سازي قضات براي دستگاه قضا مهم ارزيابي و بر زمينه سازي دستگاه قضا در اين باره تاکيد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي حفظ کرامت همه ارباب رجوع، شاکي، متهم، وکيل، قضات و کارکنان دستگاه قضايي را ضروري خواند وافزود: حفظ کرامت تنها با خوش اخلاقي نيست بلکه سرعت و دقت در انجام کار، گوش دادن دقيق به خواست ارباب جوع و حوصله در پيگيري مسائل آنها هم جزو کرامت مردم است که بايد در همه بخش ها وظيفه تلقي وانجام شود.

 

رئيس قوه قضاييه پيگيري وضعيت نيروهاي شوراهاي حل اختلاف و رونق کارکرد آن ها را از ديگر برنامه هاي دستگاه قضا خواند.

وی  با بيان اينکه اين مقدار افزايش ورودي پرونده پذيرفتني نيست تصريح کرد: هر امري که باعث کاهش ورودي پرونده شود در دستور کار است و از انديشمندان حوزه هم براي همکاري در اين باره کمک خواست.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي پيگيري ساماندهي اسناد عادي و الزام به ثبت آنها در مراکز قانوني را از جمله برنامه هاي تحول قضا بيان کرد که از طريق قانوني و شوراي نگهبان در دستور کار است.

 رئيس دستگاه قضا همچنين بر آمادگي اين دستگاه براي پشتيباني از ايجاد اشتغال مولد براي زندانيان با هدف بازگشت آنها به زندگي شرافتمندانه تاکيد کرد.

 در اين ديدار تعدادي از مسئولان قضايي هم گزارشي از فعاليت هاي حوزه کاري خود بيان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha