چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محفل اُنس با قرآن با حضور جمعی از قاریان قرآن کریم در دفتر نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن باید در تمام امور شخصی، اجتماعی و حکومتی ما اجرا شود و محک و میزان صحت هر حرف و عملی است، گفت: قرآن باید در آموزش و پرورش و دانشگاه ها حاکمیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه، آیت الله علماء در محفل اُنس با قرآن کریم با حضور جمعی از قاریان قرآن کریم استان با اشاره به اینکه به فرموده امیرالمومنین(ع) خداوند متعال در قرآن جلوه کرده است، گفت: اگر از ما بپرسند که خدا را چگونه دیده ای، باید ببینیم که چه مقدار قرآن را درک کرده ایم و کلام خدا هم مثل ذات اقدس خداوند متعال بی حد  و بی نهایت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه تاریخ تفسیر قرآن از زمان خود پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) است، افزود: علامه طباطبایی آن انسان استثنایی که عصاره فلسفه، عرفان و فقه و اصول، معتقد بود که هر دو سال یک مرتبه باید برای قرآن تفسیر جدید نوشت.

وی تصریح کرد: گرچه همان گونه که حدود ۱۴۰۰ سال است قرآن تفسیر می شود، ولی هنوز مطالب جدید و تازه از آن استخراج می شود.

آیت الله علماء با اشاره به اینکه قرآن باید وارد زندگی ما بشود، ادامه داد: به برکت قرآن ابرقدرت ها منتظر تماس ایران هستند و یا رژیم صهیونیستی که شعار از نیل تا فرات سر می داد، امروز در حفظ موقعیت کنونی خود نیز ناتوان است.

وی با بیان اینکه قرآن باید در آموزش و پرورش و دانشگاه ها حاکمیت داشته باشد و کودکان و جوانان ما تربیت قرآنی پیدا کنند، گفت: قرآن سبک زندگی اسلامی را به ما نشان می دهد و هر چه را که برای رسیدن به سعادت دنیوی و اُخروی به آن احتیاج داریم در قرآن وجود دارد.

لازم به ذکر است، در این محفل نورانی قاریان قرآن کریم به تلاوت آیات قرآن مجید پرداختند و در پایان روزه خود را به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افطار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha