جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه تفسیر آستانه

حوزه/ حجت الاسلام اسدپور در جلسه تفسیر قرآن کریم مدرسه علميه خواهران معصوميه سلام الله عليها آستانه اشرفيه، تصریح کرد: همه تعاليم اسلام حول محور توحيد است لذا هر شخصی كه قائل به این موضوع است، باید همه كارهاي او بر محور توحيد مي باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور حجت الاسلام اسدپور، عضو مجمع عالي تفسير حوزه، در مدرسه علميه خواهران معصوميه سلام الله عليها آستانه اشرفيه برگزار شد.

حجت الاسلام اسدپور در این جلسه ضمن بیان تفسیر سوره مبارکه حمد، تصریح کرد: همه تعاليم اسلام حول محور توحيد است لذا هر شخصی كه قائل به این موضوع است، باید همه كارهاي او بر محور توحيد باشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز اظهار داشت: بايد به اهميت نماز و اولویت آن توجه داشته و از این لحاظ الگوی جامعه باشيم. رهبر معظم انقلاب با این حجم کاری و مسئولیت های متعدد و سنگینی که از ابتدای انقلاب داشته اند در این زمینه فرمودند: « من از ايامي كه انقلاب پيروز شد جايي نبود كه اذان بزند و جلسه را ادامه بدهم چون وقتي كه صداي اذان بلند ميشود از ناحيه خدا ما را دعوت ميكنند و این خیلی تجاهر و وقاحت می خواهد که انسان به کار دیگری مشغول شود.»

این استاد تفسیر در ادامه بسم الله را نماد و مظهر توحید عنوان و ادامه داد: بسم الله نشانه توحيد و دوري از شرك است و مضمون سوره  مبارکه حمد وابستگی قوام و بقای انسان به خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام اسدپور در پایان حمد و ستایش را مختصّ پروردگار دانست و تصریح کرد: حمد، ستایش در برابر کمال است و با توجه به اینکه هر کمالی که تصور  کنیم مبدأ آن خداوند رحمان می باشد، لذا حمد فقط مختصّ به اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha