جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 493783
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، با بیان اینکه باید منافذ فساد را ببندیم، خاطرنشان کرد: هر کجا میدان برای رفع گرفتاری را به مردم و جوانان دادیم موفقیت نصیب ما شده و انتظارمان آن است که با مدیریت جهادی و بستن منافذ فساد، شرایط فعلی را با موفقیت به پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ قوه قضائیه‌، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از ابتکارات امام راحل (ره) است.

وی از مسئله آزادی قدس به عنوان دغدغه و مسئله اصلی جهان اسلام یاد کرد و افزود: آنچه مسلم است آن است که بایستی همه دغدغه مندان دین و شریعت و آزادی انسان به موضوع رهایی قدس شریف بی‌اندیشند.

رئیس‌ قوه قضائیه با بیان این‌که موضوع قدس نمادی مهم در ارتباط ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان است، تصریح کرد: از جمله مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی در کنار مظلومان عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن اشاره به ولایت مداری مردم خراسان‌جنوبی، یادآور شد: برای بنده جای بسی افتخار است که در کنار مردم ولایت‌مدار و صبور این استان در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت داشته باشم.

وی ضمن تأکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز بزرگ قدس عنوان کرد: هرچه حضور مردم در اجتماعاتی چون روز قدس افزایش می‌یابد به‌ همان نسبت بر مسئولیت ما مسئولان نیز افزوده می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این مهم که انتظار می‌رود که همه تهدیدات در شرایط فعلی تبدیل به فرصت شود، متذکر شد: در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم که چگونه بسیجیان و مردم و سایر نیروها با مدیریت جهادی از سد تجاوز دشمن با موفقیت گذشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: تهدیدات منطقه‌ای چون «القاعده» و «داعش» که با نقشه بسیار پیچیده دولت آمریکا، فتنه گری اسرائیل و انگلیس و پول سعودی رخ داد را نیز به فرموده رهبر معظم انقلاب با توان و خواستن جوانان مقاوم از بین بردیم.

وی بیان کرد: این تجربیات در پیش چشم مردم است و انتظار دارند در سایر میادین اقدام و عمل نیز با تبدیل شدن تهدیدات به فرصت‌ها گره‌ها باز شود.

مردم می‌خواهند وضعیت اقتصادی از دست افراد سوداگر و سو استفاده چی خارج شود

رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به این‌که مردم می‌خواهند وضعیت اقتصادی از دست یک عده از افراد سوداگر و سو استفاده چی و متخلف خارج شود، اذعان داشت: آنان انتظار دارند که بتوانند نیازهای خود را از بازار به شکل عادلانه ای برطرف کنند که این انتظار به حقی است و نباید به آنان خرده گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی‌، با تاکید بر این‌که دشمن در سه عرصه اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی علیه کشور ما جنگ به راه انداخته است، تبیین کرد: در جنگ روانی بر دل‌ها، افکار و باورهای مردم کار می‌کنند و می‌خواهند در فضای روانی جامعه تغییر ایجاد کنند.

وی مطرح کرد: باور ما در قوه قضائیه بر این است که کار در کشور با همکاری و همیاری همه دستگاه‌های کشور به پیش می‌رود.

هر کجا برای رفع گرفتاری میدان را به مردم و جوانان دادیم موفقیت نصیب ما شده است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه هر کجا میدان برای رفع گرفتاری را به مردم و جوانان دادیم موفقیت نصیب ما شده است، ابراز کرد: انتظارمان آن است که با مدیریت جهادی بتوانیم شرایط فعلی را نیز با موفقیت به پیش ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: بایستی خود را در رفع موانع توانمند دانسته و در حقیقت شعار ما می‌توانیم را باور داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که در مبارزه با فساد هیچ‌گونه تردیدی در قوه قضائیه وجود ندارد، افزود: در راستای رونق تولید باید امنیت اقتصادی به وجود آوریم و امنیت اقتصادی نیز با مبارزه جدی با فساد محقق می‌شود چراکه هیچ کارآفرینی در شرایط فساد حاضر به کار نمی‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که باید فضا را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی امن کنیم، تصریح کرد: بسترهای فساد را دولت بایستی در اسرع وقت اصلاح کند.

منافذ فساد را خواهیم بست

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این مطلب که باید منافذ فساد را ببندیم، خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که برخی پرونده‌های فساد را بررسی می‌کنیم می‌بینیم افراد پرونده و رقم‌ها متفاوت است اما جنس پرونده یکی است و این نشان می‌دهد که از یک منفذ چندبار ضربه خورده ایم.

رئیس قوه قضاییه، با اشاره به این‌که مردم باید احساس عدالت داشته باشند، متذکر شد: البته این موضوع بستگی به عملکردهای عادلانه ما مسئولان دارد.

وی با بیان این‌که امیدواریم که مجلس قوانین و مقرراتی را تنظیم که به موجب آن منافذ فساد بسته شود، تبیین کرد: همچنین دولت باید کنترل و نظارت لازم را بر بازار، قیمت‌ها و نیازمندی‌ها مردم داشته باشد و کنترل بر قیمت‌ها بایستی در مرحله عمل اجرا شود تا به مردم اجحاف نشود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: افراد فرصت طلبی هستند که از فرصت‌ها استفاده و جیب خودشان را پر می کنند و نباید این اجازه را به آنها داد؛ انتظار داریم که وزارت صمت، تعزیرات حکومتی دنبال کنند و دستگاه قضائی هم آمادگی دارد تا مشکلی برای زندگی مردم وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha