جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله رئیسی

حوزه/رئیس‌ قوه قضائیه با اشاره به این‌که جبهه مقاومت فلسطین از جریان انقلاب اسلامی ملت ایران ایستادگی را آموخت و امروز فلسطینی‌ها روحیه مجاهدت، اتکا به خداوند و اعتماد به نفس پیدا کرده اند و نگاهشان به میزهای مذاکره نیست، تصریح کرد: آنچه امروز تعیین کننده است میزهای مذاکره نیست، بلکه مجاهدت ملت‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ظهر جمعه در مراسم راهپیمایی روز قدس در بیرجند، اظهار کرد: روز قدس و جمعه آخر ماه مبارک رمضان با ابتکار امام راحل (ره) به عنوان مهم‌ترین دغدغه همه مسلمانان در عالم و همه دلدادگان به دین و ارزش‌های الهی نامگذاری شده است.

رئیس‌ قوه قضائیه از موضوع فلسطین و قدس شریف به عنوان مسئله اول جهان اسلام یاد کرد که صف مسلمانان را از صف مستکبران و خودباختگان در مقابل زورمداران فرهنگ غربی جدا می‌کند ، ادامه داد: ۷۰ سال می‌گذرد که حکومت غاصب اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطین، متجاوزانه و ظالمانه تسلط پیدا کرده است و هیچ زمان مردم فلسطین، لبنان و کرانه باختری با این تجاوز کنار نیامدند.

وی با بیان این‌که جریان صهیونیستی به کمک مستکبران عالم عمده تلاش‌شان آن است که حکومت غاصب را قانونی جلوه دهند، اما نتوانسته اند، مطرح کرد: بیش از ۶ میلیون فلسطینی آواره کشورهای جهان شدند اما هیچ زمان مبازره در فلسطین کمرنگ نشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که رویکرد و جریان مبارزه در سرزمین قدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تغییر پیدا کرد و مجاهدین فلسطینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با یک راهبرد جدید وارد مبازره شدند، گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران نگاه فلسطینی‌ها به میزهای مذاکره و قرادادها بود، اما بعد از انقلاب این نگاه‌ها به دلیل این‌که کشور ایران در جریان مقابله با استکبار راهبرد مقابله با استکبار را به همه دنیا آموختند، تغییر پیدا کرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این‌که برای پیروزی دو شرط اساسی اتکاء به خدا و اعتماد به نفس وجود دارد که می‌تواند مجاهدین را به پیروزی نهایی برساند، اذعان داشت: آنچه مسلم است آن که فلسطین پس از انقلاب اسلامی با اراده مصمم و موشک‌های خود توانست کاری کند که اسرائیل بعد از آن همه ادعا تسلیم اراده حزب الله شود و رسماً اعلام کند آمادگی ادامه نبرد را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی‌ با اشاره به این‌که جبهه مقاومت فلسطین از جریان انقلاب اسلامی ملت ایران ایستادگی را آموخت و امروز فلسطینی‌ها روحیه مجاهدت ، اتکا به خداوند و اعتماد به نفس پیدا کرده اند و نگاهشان به میزهای مذاکره نیست، ابراز کرد:  آنچه امروز تعیین کننده است میزهای مذاکره نیست، بلکه مجاهدت ملت‌ها است.

وی با تاکید بر این‌که امروز ادامه نبرد فلسطینی‌ها با موشک‌هایی است که بر سر اسرائیل فرود می‌آید، اظهار داشت: تاریخ فلسطین و عبرت‌های تاریخی بایستی برای جوانان گفته شود.

معامله قرن می‌خواهد کاری کند که همه هزینه‌ها را فلسطینی‌ها بدهند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این مهم که اگر از عبرت‌ها درست درس بگیریم بایستی بدانیم معامله قرن چه وضعیتی دارد، یادآور شد: معامله قرن می‌خواهد کاری کند که همه هزینه‌ها را فلسطینی‌ها بدهند و مسئله ای به نام فلسطین از سر اسرائیلی ها برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی‌ اضافه کرد: دشمن بر مبنای طرحی که دارد می‌خواهد در صحرای سینای مصر با پول سعودی ها برای فلسطینی‌ها خانه سازی کند، اما باید بداند امروز ایستادگی مردم مظلوم فلسطین و منطقه برای این است که به دشمن بفهمانند معامله قرن را به مقاومت قرن تبدیل خواهند کرد.

وی با تاکید بر این‌که قصد دشمن آن است که با امپراطوری و جنگ رسانه های غربی، جنگ اقتصادی و جذب کشورهای سست عنصر، کشورهای اسلامی به خصوص ایران را مأیوس کند، تصریح کرد: آنان با همه این اقدامات تجاوزکارانه خود نتوانسته اند کاری از پیش ببرند. بنابر فرمایش مقام معظم رهبری "آمریکایی ها و مستکبرین خواستند و نتوانستند، اما ما نخواستیم و توانستیم".

تحقق آزادی قدس حتمی خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی‌، شرایط امروز مستکبرین عالم را کاملاً روان و روشن برشمرد و گفت: اگر امروز آزادی قدس را فریاد می زنیم، یقین می دانیم این فقط شعار نیست، بلکه آرمان مقدسی است که تحقق آن طبق آیات قران حتمی و قطعی خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که اسرائیلی ها مدعی گنبد آهنین بودند اما آنچنان موشک ها بر سرشان فرود آمد که فهمیدند این گنبد آهنین نمی تواند از آنها حفاظت کند، ادامه داد: امروز ثبات و امنیت در اسرائیل به هیچ عنوان وجود ندارد و بیش از هر زمانی مستاصل شده اند و از دست خروش مردم فلسطین و لبنان امان ندارند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به این‌که ادامه راه عقب گرد، توقف و تسلیم شدن نیست، بلکه تنها راه پیش روی مردم فلسطین و لبنان و غزه مقاومت است، عنوان داشت: امروز وظیفه ما تسلیم و ایستایی نیست، بلکه باید به سوی اهداف بلند خود قدم برداریم.

هر کارگاهی که در کشور راه می افتد در جهت قطع وابستگی به دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی‌ با بیان این‌که کسانی که در عرصه اقتصادی هستند بایستی در جهت تولید ملی تلاش کنند، مطرح کرد: هر کارگاهی که امروز در کشور راه می افتد، در جهت رونق تولید و قطع وابستگی به دشمن است.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهمترین تاکیدات رهبری موضوع رونق تولید است و باید در عمل دیده شود، بیان کرد: فعالان اقتصادی بایستی فعالیت خود را مضاعف کنند و دولتمردان وظایف خود را به درستی انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمن به دنبال یأس و ناامیدی است، لذا ما باید در عرصه عمل و اجرا خود را نشان دهیم، متذکر شد: فعالیت اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی است، لذا باید با فساد مبازره کرد و مطلقاً اجازه نخواهیم داد فساد در هیچ کجای کشور لانه کند.

وی با اشاره به این‌که دولتمردان در همه بخش ها باید تلاش کنند بسترهای فسادزا را نابود سازند، یادآور شد: اگر در نظام بانکی، پولی، مالیاتی و اقتصادی منافذی وجود داشته باشد، افراد سودجو سوء استفاده می کنند لذا باید در این راستا تلاش مضاعف صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که باید در همه عرصه ها با همه وجود بگوییم «ما می توانیم» و این مهم نیازمند یک عمل جدی در همه حوزه ها است، تبیین کرد: شهدا خصوصاً شهدای خراسان جنوبی در عرصه عمل خود را نشان دادند بنابراین یقین داریم از این به بعد نیز به دست توانای مردم کار دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha