جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: بازخوانی صحیفه نور و اندیشه‌های امام (ره) موضوعی است که مسوولان جمهوری اسلامی امروز باید به آن توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: جامعه ما امروز به شدت نیاز به اندیشه‌ های امام (ره) دارد.

وی افزود: بازخوانی صحیفه نور و اندیشه‌های امام (ره) موضوعی است که مسوولان جمهوری اسلامی امروز باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی عملیاتی شدن اندیشه‌های امام(ره)‌ در جامعه را زمینه ساز تبدیل شدن جامعه به مدینه فاضله دانست و گفت: مبارزه با استکبار از آرمان های اصلی امام خمینی (ره) و از کلید واژه های مهم در طول مبارزه ایشان بود.

وی تصریح کرد: مبارزه با استکبارموضوعی بود که از روز اول شروع شدن مبارزات انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) مطرح شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه محور اساسی مبارزه با استکبار آمریکاست، یادآور شد: علیرغم اینکه در آن زمان شوروی هم مطرح بود اما امام مرکز ثقل مبارزه با طاغوت را آمریکا دانستند و بر روی آن تاکید داشتند.

وی به طرح موضوع معامله قرن توسط ترامپ اشاره کرد و گفت: در سکوت خبری نشست‌هایی با کمک عربستان برگزار شده تا محدودیت های بسیاری را برای فلسطین در نوار غزه ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: بر اساس این معامله باید شهرک‌ها نواره غزه به اسرائیل تحویل داده شود و از این پس حتی فلسطینیان حق داشتن ارتش را نیز نخواهند داشت و در نتیجه حماس هم باید خلع سلاح شود.

وی بازگشت آوارگان فلسطینی را بعد از این طرح منتفی دانست و تاکید کرد: در این شرایط فلسطین محدود به نوار غزه و کرانه باختری می شود و به بیانی دیگر به معنای خیانت به فلسطین است.

امام جمعه همدان یادآور شد: طبق تحلیل‌های سیاسی این اتفاق رخ نمی‌دهد، چرا که آرمان فلسطین و جریان مقاومت زنده است و از وقوع آن جلوگیری خواهد کرد.

وی در با اشاره به حضور مسئولان در نماز جمعه خاطر نشان کرد: امیدواریم در نماز های جمعه آتی شاهد حضور بیشتر مسئولان در نماز جمعه و در بین مردم باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha