جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مردم با عمل به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) در مسیر زندگی خود از آن بهره مند شوند و مسوولان نیز زمینه‌های عمل به این وصیت نامه را در جامعه فراهم كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: امام خمینی(ره) با ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های كشورهای غربی و ستم طاغوتیان، جمهوری اسلامی و نظام مردم سالاری دینی را در كشور حاكم كرد و پس از رحلت ایشان، رهبر معظم انقلاب سكاندار نظام شده و همانند امام راحل (ره) در برابر توطئه‌های منطقه‌ای، بین المللی و تحریم‌ها ایستادگی كرده است فلذا باید پشتیبان مقام معظم رهبری باشیم تا به پیروزی نهایی در برابر استکبار جهانی دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان باید با اتحاد در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) علیه شركت كرده و این مراسم را باشكوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار كنند تا پیام ثبات قدم بودن مرردم ایران در خط امام به دنیا مخابره شود.

امام جمعه ارومیه افزود: مردم با عمل به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) در مسیر زندگی خود از آن بهره مند شوند و مسوولان نیز زمینه‌های عمل به این وصیت نامه را در جامعه فراهم كنند.

وی ادامه داد: حوادث تاریخی مهمی چون 15 خرداد كه نقطه شروع نهضت انقلاب اسلامی به شمار می رود باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود و جوانان با آرمان‌های اصیل انقلاب بیش از پیش آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به نقش بی‌بدیل دانشگاهیان در تحولات گوناگون کشور گفت: در محیط‌های دانشگاهی اساتید دانشگاه باید جریان‌های فکری و تاثیرگذار را راه بیاندازند و افراد تحصیل کرده و تربیت یافته را تحویل جامعه دهند.

وی بیان داشت: اساتید دانشگاه با تحویل علم تافع به جامعه مشکلات را حل و فصل کنند، فلذا اساتید دانشگاه و دانشجویان مذهبی ،وزرای علوم و بهداشت باید به عرصه بیایند و در این باره یک اقدام جهادی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی خطاب به جوانان و اساتید دانشگاهی خاطر نشان کرد: خود را در دانشگاه محصور نکنید و باید حضور تاثیرگذار دانشگاهیان در جامعه مشهود باشد.

وی افزود : مدیران و هیئت رئیسه‌ دانشگاه‌ها مطالبات رهبری تبیین و تحلیل کنند و نباید به جای برسد که کم کاری نخبگان جامعه موجب گلایه رهبری شود که دانشگاه‌ها در طراز انقلاب اسلامی نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha