جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
القدس در پاکستان

حوزه/ پاکستان از همان سال های آغازین بزرگداشت روز قدس صحنه حمایت از فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این کشور بوده است و امروز هم مردم پاکستان با حضور در راهپیمایی های روز جهانی قدس، مخالفت خود را با معامله قرن اعلام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پاکستان از جمله کشورهایی است که از همان سال های آغازین بزرگداشت روز قدس، صحنه حمایت از قضیه فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این کشور بوده است و امروز هم مردم شهرهای مختلف پاکستان با حضور در راهپیمایی های روز جهانی قدس معامله قرن را رد کردند.

امروز بازهم ملت شریف پاکستان یک بار دیگر به خیابان ها آمدند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف، فریاد «مرگ برآمریکا» و  «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و از جنایات رژیم صهیونیسیتی اعلام خشم و نفرت کردند.

در پایتخت پاکستان زن و مرد و پیر و جوان، کودک و خردسال آمده بودند تا به جهانیان بگویند که ما حامی مظلوم و علیه ظلم ایستاده ایم. آمده بودند تا بار دیگر همدلی و حمایت قاطع خود را با مردم مظلوم سراسر جهان به ویژه ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام کنند و خشم و نفرت خود را از همه یاوه گویان و جنگ طلبان به ویژه رژیم جعلی اسرائیل به تصویر بکشند.

امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در ۱۲ منطقه فیصل آباد، ۱۲ نقطه سرگودها، ۵ نقطهدر لاهور، ۵ نقطه در گوجرانواله، ۵ نقطه پیشاور، روالپندی، در ساهیوال، ۱۵ نقطه بلتستان، کشمیر و ۲۳ منطقه گلگت و تقریبا بیش از 80 شهر پاكستان برگزار شد.

در شهر کراچی مردم آمده بودند تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند. سازمان دانشجویان امامیه پاکستان مانند هر سال مردم را دعوت کرد و مردم شریف و انقلابی این شهر لبیک گفتند. کودکان این شهر با حضور خودشان با کودکان ستم دیده فلسطین حمایت می کنند.

این راهپیمایی از خیابان نمایش خیابان معروف کراچی شروع شد، روحانیون و سیاسیون که در این تجمع بودند در سخنرانی خود گفتند: امام خمینی(ره) با اعلام روز قدس فرق ظالم و مظلوم را مشخص کرد. بعضی از کشورهای اسلامی با روابط دوستانه خود با رژیم اسرائیل ضرر بزرگی به فلسطین رسانده است.

وقتی حضرت امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند، از سال بعد در پاکستان سازمان دانشجویان امامیه راهپیمایی را در این روز در سراسر پاکستان برگزار کرد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی قدس در شهرهای مختلف با در دست داشتن تصویری از یمن کشتار مردم یمن توسط نظامیان عربستان را محکوم کرده و اعلام کردند گوش به فرمان امام راحل هستند که فرموده بود «روز قدس روز اسلام است» یعنی در این روز با همه مظلومین اظهار همبستگی کرده و از همه ظالمان اظهار برائت کنند.

تلاش و کوشش برای آزادی روز قدس جزء ایمان ما است

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در راهپیمایی روز قدس در پایتخت پاکستان گفت: تلاش و کوشش برای آزادی روز قدس جزء ایمان ما است وما نمی گذاریم هیچ توطئه ای علیه فلسطین توسط کشورهای عربی و غربی محقق شود و آمریکا و شیوخ عرب همان طور که در سوریه، یمن، عراق و کشورهای دیگر بدترین شکست را متحمل شدند، در معامله قرن هم با شکست مواجه خواهند شد، زیرا حق حاکمیت فلسطین فقط متعلق به مردم فلسطین است و امت اسلامی معامله قرن را هرگز قبول نخواهند کرد.

رابطه با دشمنان اسلام نه فقط یک فعل قیبح و غیر اخلاقی است بلکه برخلاف تعلیمات اسلامی است

حجت الاسلام عارف حسین واحدی دبیر شورای علمای شیعه پاکستان هم در سخنرانی خود گفت: مردم فلسطین مورد ظلم رژیم جعلی اسرائیل هستند، اما بعضی از کشورهای اسلامی به جای اینکه از مردم فلسطین حمایت کنند، حامی و یار دشمن شده و با دشمنان مردم مظلوم فلسطین روابط خوبی دارند در حالی که حمایت از دشمنان اسلام نه فقط یک فعل قیبح و غیر اخلاقی؛ بلکه بر خلاف تعلیمات اسلامی و فرامین خداوند است.

وی افزود: عدم حمایت از مردم فلسطین و روابط بعضی از کشورهای عربی با دشمنان برای فهم اهداف این کشورهای عربی کافی است.

ثاقب اکبر دبیر شورای همبستگی ملی پاکستان هم اشغال قبله اول توسط رژیم جعلی اسرائیل را ضربه محکومی به ایمان مسلمانان دانست و اظهار داشت: اکنون استعمارگران علیه امت اسلامی متحد هستند و امت اسلامی نیز باید حفظ مقدسات خود را بر همه چیز مقدم بدارند و در این دوره حساس رهبران اسلامی باید با بصیرت و زیرکی در مورد حل مشکلات مسلمانان فکر کنند.

عارف حسین دبیر سازمان دانشجویان امامیه پاکستان هم با بیان اینکه کشورهای اسلامی به جای متحد شدن علیه کشور اسلامی باید علیه صهیونیست و آمریکا متحد شوند گفت: معامله قرن فقط خواب احمقانه ترامپ است و این را امت اسلامی هرگز قبول نخواهند کرد، کشورهای اسلامی باید برای آزادی قبله اول خود متحد شوند.

هر فرد باشعوری در جهان نمی تواند در برابر جنایات اسرائیل ساکت بماند

میان اسلم نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان هم در سخنرانی خود گفت: روز جهانی قدس به حکم امام خمینی (ره) در کل جهان برگزار می شود و در تمام جهان هر فرد باشعوری زندگی می کند نمی‌تواند در برابر جنایات اسرائیل ساکت بماند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در لاهور

زنان شیعه در هوای گرم رمضانی شهر لاهور با چفیه و چادر مشکی و مسلح به سلاح های نمادین آمدند تا بگویند که دیگر بس است! ما مسلمانان دیگر نمی‌گذاریم قبله اول ما دست رژیم جعلی اسرائیل باشد. اکنون این سلاح ما غیرواقعی است، اما اگر به قبله اول ما یا به سرزمین مقدس ما اهانت شود تبدیل به سلاح واقعی خواهد شد.

سازمان دانشجویان امامیه برگزار کننده این راهپیمایی هر سال اعلام می‌کند که ما به فرمان خمینی بت شکن امسال هم راهپیمایی قدس را برگزار می کنیم و این بانوان مسلمان با حضور خودشان اعلام می‌کنند که ما آماده ایم که از مقدسات اسلام دفاع کنیم.

معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد

تهور حیدر رئیس سابق سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در سخنرانی خود گفت: مسئله فلسطین تنها مسئله چند کشور عربی نیست، بلکه این مسئله حساس امت اسلامی است، معامله فرن را مقاومت منطقه و امت اسلامی قبول ندارند و هر کس معامله قرن را قبول کند نسبت به اسلام خائن محسوب می شود، چون این توطئه برای سلب حقوق اساسی مردم فلسطین است، رئیس جمهور آمریکا احمقی است که خواب معامله قرن را می بیند اما این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد.

حجت اسلام عبدالخالق اسدی دبیر مجلس وحدت مسلمین پنجاب هم در سخنرانی خود اظهار داشت: مردم پاکستان با زبان روزه به ندای امام خمینی ره لبیک گفته و با حضور در راهپیمایی های روز جهانی قدس اعلام کردند که همیشه حامی مظلوم هستند و علیه ظالم ایستاده اند، معامله قرن را مردم پاکستان رد کردند و ان شاءالله آزادی فلسطین هم نزدیک است.

رهبر بابصیرت ایران به دنبال وحدت مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور پاکستان نیز اتحاد امت اسلامی را شرط اول آزادی فلسطین دانست و گفت: مسلمانان باید درمورد معامله قرن آگاه باشند، آمریکا برای به رسمیت شناختن اسرائیل به کشورهای اسلام فشاور می آورد و از سوی دیگر آمریکا مسلمانان منطقه را به جنگ کشیده است و با ناامن کردن منطقه کشورهای اسلامی را از ایران می ترسانند اما هیچ کشور اسلامی نباید از ایران بترسند، چون رهبر بابصیرت ایران به دنبال وحدت مسلمانان است و همیشه برای حمایت از فلسطین آماده است.

راهپیمایی روز قدس در خپلو بلتستان در مرز چین

در این راهپیمایی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضوی رئیس جامعه روحانیت بلتستان سخنرانی کرد.

مردم در این راهپیمایی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی شعار دادند.

در پایان همه راهپیمایی ها، قطعنامه پایانی راهپیمایان روز قدس قرائت شد.

گفتنی است شیعیان و اهل سنت پاکستانی در دشمنی با رژیم صهیونیستی متحد هستند و سال‌ها است حمایت از مردم مظلوم فلسطین خط قرمز مسلمانان پاکستان محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha