جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمپین مسجدسازی برای شهر مدیسون در آمریکا آغاز شد

حوزه/ جامعه اسلامی شهر مدیسون ضمن اعلام اینکه مساجد قبلی فضای کافی برای جمعیت رو به رشد مسلمانان را ندارد اعلام کرده که کمپینی برای ساخت یک مسجد جدید راه اندازی کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از یک رسانه محلی، با توسعه جامعه اسلامی در شهر مدیسون درایالت ویسکانسین در آمریکا، مسلمانان کمپینی برای ساخت یک مسجد و مرکز اسلامی جدید تشکیل داده و از مردم برای کمک رسانی در ایام ماه مبارک رمضان درخواست کرده اند.

گفته می شود این پروژه نخستین بار در سال 2012 توسط مرکز اجتماعی دینه آغاز شد و یک زمین در ناحیه غربی شهر برای این منظور خریداری گردید.

درخواست نامه سایت به این شکل نوشته شده است: شهر مدیسون محل سکونت مسلمانان از 42 قومیت و نژاد مختلف است. ما نیاز فوری به مکانی برای عبادت دسته جمعی و فعالیت های مذهبی-فرهنگی داریم. کمک های مالی شما بودجه ساخت مکانی برای عبادت، مرکز اجتماعی، سالن ورژی و غیره را فراهم خواهند کرد.

یک جوان مسلمان و از اعضای جامعه اسلامی گفت: من بیش از نیمی از عمرم را 12-13 سال در اینجا زندگی کرده ایم. جامعه اسلامی اینجا بسیار رشد کرده و توسعه یافته است. و ساختمان کنونی برای تعداد مسلمانان کفایت نمی کند.

گفته می شود تعداد مسلمانان به قدری زیاد شده که در مسجد جا برای پارک وجود ندارد، و ظرفیت کمتر از 100 نفر را دارد.

طراحی مسجد جدید با فرش های قرمز، بیش از 100 فضای پارکینگ داشته و یک زمین سبزه نیز برای بازی کودکان و سایر فعالیت ها در آن بنا خواهد شد. سالن ورزشی، اتاق های درسی، فضای دفاتر، بازارچه و غیره از دیگر بخش های این مرکز و مسجد خواهند بود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha