سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افطاری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان با بیان اینکه هر شب نماز جماعت باشکوهی جلوی درب اصلی مدرسه در گذرگاه چهارباغ برگزار می شود، گفت: پس از نماز با افطاری ساده و مختصر در حد نان و پنیر و خرما یا سبزی به همراه آب جوش، میزبان روزه داران هستیم.

حجت الاسللام عبدالامیر خطاط  در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، با اشاره به برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان توسط این مدرسه اظهار کرد: برگزاری جشن روزه اولی ها با شرکت ۴۰۰ نوجوان پسر، یکی از برنامه هایی بود که امسال با مشارکت سخت افزاری شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی، قرائت قرآن، سخنرانی ویژه نوجوانان، مولودی خوانی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، پذیرایی و نورافشانی را از برنامه‌های جشن روزه اولی ها اعلام کرد و افزود: جشن ویژه دختران روزه اولی به همراه اجرای تواشیح نیز برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) چهار باغ اصفهان خاطرنشان کرد: اهدای بن کارت خرید از مجموعه فرهنگی به ارزش 66 هزار تومان به 600 روزه اولی از امتیازات شرکت در این جشن های باشکوه بود.

 وی با اشاره به دیگر برنامه های متنوع مدرسه علمیه امام صادق (ع) چهارباغ اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان، ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر برگزاری ضیافت های افطاری ساده، تصمیم گرفته شد که در مدرسه امام صادق(ع) که از نظر جغرافیایی در منطقه خاصی یعنی گذرگاه چهارباغ و محل رفت و آمد اقشار مختلف واقع شده، برنامه افطاری ساده برگزار شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ افزود: برای برگزاری این ضیافت با مجموعه مدیریتی گذرگاه تفریحی چهارباغ که زیر نظر شهرداری اصفهان هماهنگی هایی صورت گرفت و  از دو ساعت مانده به اذان مغرب، چهار غرفه مدرسه علمیه چهارباغ دایر است و عموم مردم می توانند از امکانات این غرفه ها استفاده کنند.

حجت الاسلام خطاط، غرفه مشاوره و روانشناسی با مبنای اسلامی، غرفه سبک زندگی اسلامی با رویکرد تغذیه سالم و سنتی در مبانی دینی و غرفه محصولات مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه در دوران جوانی، نوجوانی، کودکی و معرفی کتاب های کاربردی در زمینه خانواده از مهمترین بخش های غرفه های مذکور است.

وی بیان کرد: قبل از اذان مغرب فضا مستعد اجرای برنامه های قرآنی است، از این رو اساتید مطرح کشوری و نوجوانانی که در عرصه قرآنی امتیاز کسب کرده اند و یا در حضور رهبر انقلاب برنامه قرائت داشته اند، به اجرای برنامه های قرآنی برای روزه داران می پردازند که از جمله می توان به جزخوانی قرآن کریم، مناجات خوانی زنده و اذان اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان با بیان اینکه هر شب نماز جماعت باشکوهی جلوی درب اصلی مدرسه در گذرگاه چهارباغ برگزار می شود، افزود: پس از نماز با افطاری ساده و مختصر در حد نان و پنیر و خرما یا سبزی به همراه آب جوش، میزبان روزه داران هستیم.

وی در خصوص تعداد افراد شرکت کننده در برنامه های روزانه مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان، ابراز کرد: به طور معمول و به جز شب هایی که مراسمات خاص برگزار می شود میزبان 150 الی 400 نفر از روزه داران  برای صرف افطاری هستیم که این تعداد در شب های خاص مانند شب قدر یا میلاد امام حسن مجتبی(ع) به 600 نفر هم رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha