جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم رهبر

حوزه/ حجت الاسلام رهبر، عزم و اراده جدّی برای تبلیغ دین را معیار دیگر طلبگی دانست و گفت: یک مبلغ دینی آنچه را که در حوزه یاد گرفته باید در بین مردم رواج دهد و نباید در اراده خود به گونه‌ای ضعیف باشد که دیگران در او مؤثر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان غربی حجت الاسلام ابوالقاسم رهبر صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب با توصیه به استفاده طلاب از فرصت باقی مانده ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از جمله لوازم طلبگی که آیات قرآن و روایات بدان تاکید دارند، تواضع است که باید در همه شئون زندگی طلبگی جاری شود.

وی ادامه داد: خضوع در مقابل حقیقت، تقدم در سلام کردن، نشستن در پایین مجلس، عدم میل به تعریف و تمجید دیگران و ترک مراء از مصادیق بارز تواضع در عمل است.

استاد مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب بیان داشت: باید میان تواضع و تذلل تفاوتی قائل شد و در مقابل انسان‌های مغرور و متکبر عزت نفس و شخصیت انسانی را حفظ کرد و نباید اجازه داد عده‌ای از این مسئله سوء استفاده کنند.

وی افزود: علمای پیشکسوتی که سال‌ها برای مردم تبلیغ دین کرده و در حوزه به تربیت طلاب دینی مشغول بوده‌اند، از لحاظ اخلاقی برای طلبه‌ها حکم استاد را دارند و باید با نهایت تواضع با آن‌ها رفتار کرده و حرمت آن‌ها را حفظ کرد.

حجت الاسلام رهبر اضافه کرد: رعایت امور متعارف و آراستگی از دیگر لوازم طلبگی است که باید از بدو ورود به حوزه آن را تمرین و به آن عادت کرد.

وی تغافل از اشتباه دیگران را عامل تحکیم مودت و دوستی عنوان کرد و گفت: نباید با یک ایراد و اشتباه، دیگران را از خود برانیم و تغافل نسبت به اشتباه دیگران و گذشت از لغزش‌ها می‌تواند دوستی‌ها را مستحکم‌تر کند.

امام جمعه اسبق تکاب، صدق را از لوازم دیگر طلبگی دانست و بیان داشت: بنابر روایات و آیات قرآن روز قیامت از جمله معیارهای سنجش انسان‌ها صادق بودن است و صدق در گفتار، صدق در نیّت و صدق در عزم از مراتب صدق می‌باشد که باید طلبه خود را بدان متخلق کرده و اجازه ندهد دروغ در زندگی او وارد شود.

وی، عزم و اراده جدی برای تبلیغ دین را معیار دیگر طلبگی دانست و گفت: یک مبلغ دینی آنچه را که در حوزه یاد گرفته باید در بین مردم رواج دهد و نباید در اراده خود به گونه‌ای ضعیف باشد که دیگران در او مؤثر شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha