چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: حوزه های علمیه در طول ۱۴۰۰ سال گذشته به لحاظ مالی به همت خیرین و از طریق وجوهات و موقوفات اداره شده که خود این مسئله باعث استقلال و آزادگی مدارس علوم دینی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان، نمایندگان هیئت امنا با مسئولین مالی مرکز مدیرت حوزه علمیه خواهران کشور برگزار شد.

در این جلسه خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به اهمیت دهه آخر ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: پیامبر مکرم اسلام در دهه آخر این ماه در مسجد معتکف می شدند.

وی با توجه دادن مخاطبین به مضامین ادعیه پایانی ماه مبارک که عرفانی ست، توضیح داد: در ادعیه روزهای پایانی ماه رمضان یک نوع ارتقای معنایی بیشتری وجود دارد که گویای اهمیت این دهه است به ویژه شب های قدرکه در دهه آخر این ماه مبارک قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اضافه کرد: در روایات آمده است هر شب که می گذرد خداوند به نسبت شب قبل رحمت خود را به صورت تصاعدی بیشتر می کند.

حسینی واعظ در ادامه سخنان خود با تشکر از حضور طلاب گلستانی جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس، به اهمیت این روز بزرگ نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی، روز قدس امسال را از هرسال دیگر مهم تر دانستند و فرمودند «دلیل این اهمیت مضاعف، اقدامات خیانت بار آمریکا و دنباله های آن در منطقه برای جا انداختن معامله قرن است».

کارشناس حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث مربوط به بودجه حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم حوزه های علمیه خواهران، بودجه است که در سال های گذشته توسط مرکز و سپس در استان ها از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری می شد که امسال از طریق فرمانداری ها پیگیری می شود.

حسینی واعظ بر پیگیری و تلاش رؤسای هیئت امنا و مدیران تاکید کرد و پیرامون ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در طول 1400 سال گذشته به لحاظ مالی به همت خیرین و از طریق وجوهات و موقوفات اداره شده که خود این مسئله باعث استقلال و آزادگی مدارس علوم دینی بوده و هست.

در ادامه جلسه مسئولین مرکز به سخنان خود پیرامون احکام بودجه 98 پرداخت و به سؤالات حاضرین پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha