جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس مصوبه شورا، حافظان قرآن کریم نیزهمانند کارمندان برجسته از مزایایی برخوردارمی شوند.

حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درحاشیه  آیین تکریم و تجلیل از خیرین و خادمین قرآن کریم منطقه کاشان، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، ضمن تجلیل از برگزارکنندگان این مراسم، به سیاست های توسعه قرآنی در مراکز آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری ستاد توسعه فعالیت های قرآنی فقط در زمینه منابع مالی نیست، بلکه این ستاد تمام تلاش خود را در زمینه استقرار تعالیم قرآنی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور بکار گرفته است.

وی، از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تعلق مزایا به حافظان کل قرآن کریم خبر داد و افزود: براساس این مصوبه حافظان قرآن کریم شامل مصوبه شورای عالی (هنرمندان برجسته کشور) می شوند و مزایایی را که به کارمندان برجسته داده می شود به حافظان کل نیز تعلق می گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تکریم و تجلیل از حافظان و خادمین  قرآن کریم را از سنت های برجسته برشمرد و اظهار کرد: همان طور که در گذشته تکریم و تجلیل خیرین مدرسه ساز، دانشگاه ساز و مدرسه ساز را داشتیم، تکریم از خیرین قرآنی برای اولین بار در کاشان اتفاق افتاد و می تواند الگوی بسیار پسندیده و خوبی برای سایر شهرهای کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، کاشان را شهر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانست و گفت: دارالمومنین کاشان دارای بیش از یک هزارحافظ قرآنی، حافظ  نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و قطعا جایگاه بزرگی را در زمینه قرآنی به خود اختصاص داده است

گفتنی است:  شامگاه پنج شنبه با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، طلاب، مسئولین  و نهادهای قرآنی ازخیرین و خادمین قرآنی منطقه کاشان، در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تجلیل شد.

در این مراسم، پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سید جوادساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی و همچنین ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی کاشان و آران و بیدگل، شرکت کنندگان درضیافت افطاری شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha