جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مهدوی مهر

حوزه / رئیس جامعه المصطفی مشهد گفت: ۱۴۰۰ طلبه خواهر و برادر از ۶ کشور در دوازدهمین اعتکاف جامعه المصطفی در ماه مبارک رمضان در جوار حرم رضوی شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مهدوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: دوازدهمین اعتکاف طلاب جامعه المصطفی با عنوان احیا سنت سیره نبوی در جوار حرم رضوی در حالی امروز به پایان می رسد که بیش ۱۴۰۰نفر از طلاب برادر و خواهر از ملیت های مختلف در آن شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) در آخر ماه مبارک رمضان معتکف می شدند و از این رو، این اعتکاف به عنوان سنت پیامبر انجام می شود.

رئیس جامعه المصطفی مشهد با بیان اینکه در این چند سال اعتکاف طلاب بین الملل با همکاری خوب آستان قدس رضوی برگزار شده است، افزود: طلاب حاضر در اعتکاف از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، مالزی و نیجریه هستند که از شهرهای قم، مشهد، اصفهان و آشتیان شرکت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر، همچنین در مراسم اعتکاف خواهران با اشاره به تعلقات دنیایی که موجب دور شدن از خدا می شود، ابراز کرد: عجب و ریا یکی از نمونه هایی است که انسان برای خدا شریک قائل می شود و هر آنچه که فرد با ریا انجام داده است خداوند آن را به شریک می دهد.

وی در ادامه ارائه مثال هایی پیرامون رهاشدن تعلقات دنیوی بهترین راه رهایی را اخلاص بیان و خاطر نشان کرد: اگر طلاب می خواهند موفق عمل کنند، آنچه در همه دوران علمی و زندگی خود به دست می آورند، از خدا بدانند و خالصانه عمل و خدمت کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha