جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزارت ورزش و جوانان عراق

حوزه/ دو وزارتخانه کشور و جوانان عراق ضمن ارسال پیام قدردانی برای شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی از این اهتمام و توصیه مرجعیت شیعه برای رسیدگی به جوانان قدردانی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پس از توصیه های مکرر آیت الله سیستانی که از طریق نمایندگان ایشان در نماز جمعه کربلا در مورد رسیدگی به وضعیت فرهنگی جوانان و مراقبت از آنها بیان شد، دو وزارتخانه کشور و جوانان عراق ضمن ارسال پیام قدردانی برای شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی از این اهتمام و توصیه مرجعیت شیعه برای رسیدگی به جوانان قدردانی کردند.

احمد ریاض طالب وزیر ورزش و جوانان عراق در این زمینه تاکید کرد: وزارت تحت مدیریت او با تمام ادارات و بخش های خود در بغداد و استان ها با جدیت برای تحقق این توصیه ها تلاش خواهد کرد.

در همین راستا فرمانده پلیس کربلا از دریافت بخشنامه و دستورات جدید از وزارت کشور در مورد جلوگیری از بازی های خشونت آمیز و بازداشت عاملان آتش بازی در جامعه خبر داد و افزود: این اقدام بنا به توصیه آیت الله سیستانی در تاریخ 31/5/2019 صورت می گیرد که در خطبه نماز جمعه کربلا از زبان حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده ایشان مطرح شد.

در راستای اجرای همین بخشنامه وزارت کشور، سرتیپ احمد علی زوینی فرمانده پلیس کربلا دستور لازم برای جلوگیری از خرید و فروش بازی های رایانه ای و تلفن همراه خشونت آمیز را صادر کرد و افزود: عوامل آتش بازی در فضای عمومی جامعه نیز از این پس بازداشت خواهند شد.

وی افزود: توصیه مرجعیت شیعه در نماز جمعه در مورد ممنوعیت بازی های مروج خشونت و آتش بازی در جامعه در واقع برای حفظ امنیت اجتماعی و حمایت از جان شهروندان است و ما از این موضع گیری ایشان قدردانی می کنیم و آن را نوعی کمک به نیروهای امنیتی می دانیم.

عراق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha