شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 تشییع باشکوه پیکر شهید حجت‌الاسلام خرسند در کازرون

حوزه/ محل برگزاری تشییع امام جمعه کازرون و خیابان های اطراف آن مملو از جمعیت عزاداری است که در سوگ شهادت این روحانی خدوم بر سر و سینه می زنند و اشک می ریزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کازرون، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، با حضور گسترده مسئولان لشکری، کشوری و استانی، ائمه جمعه و جماعات و خیل عظیم مردم عزادار و شهیدپرور، از مقبره شهدای گمنام (خیابان قدمگاه) کازرون به سمت چهارراه مخابرات، خیابان ابواسحق و سپس گلزار شهدای سیدمحمد نوربخش آغاز شد.

محل برگزاری تشییع امام جمعه کازرون و خیابان های اطراف آن مملو از جمعیت عزاداری است که در سوگ شهادت این روحانی خدوم بر سر و سینه می زنند و اشک می ریزند.

براساس گزارش های دریافتی، لحظه به لحظه بر موج عظیم جمعیت سوگوار افزوده می شود، به گونه ای که حرکت پیکر مطهر به کندی صورت می گیرد.

هیئت بلندپایه حوزوی متشکل از حجج اسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور؛ مجتبی فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه و علی ابراهیمی، رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در مراسم تشییع حضور دارند.

 

پیکر امام جمعه کازرون به خاک سپرده شد

پیکر مطهر شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، دقایقی قبل، پس از تشییع باشکوه و به یادماندنی مردم وفادار و انقلابی، در قطعه 4 گلزار شهدای سیدمحمد نوربخش شهرستان کازرون، در جوار شهدای والامقام، در دل خاک آرام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس نماز را بر پیکر امام جمعه شهید کازرون اقامه کرد.

http://hawzahnews.com/detail/News/493951

 

بزرگداشت امام جمعه کازرون ۱۲ و ۱۴ خرداد برگزار می شود

مراسم بزرگداشت و سومین روز شهادت حجت الاسلام والمسلمین خرسند، روز یکشنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مصلی جمعه کازرون برگزار می‌شود.

مراسم هفتمین روز شهادت این شهید بزرگوار نیز همزمان با مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) روز سه شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مصلی جمعه کازرون برگزار خواهد شد.

http://hawzahnews.com/detail/News/493956

 

حضور هیئت بلندپایه حوزوی در منزل امام جمعه شهید کازرون

هیئت بلندپایه حوزوی متشکل از حجج اسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور؛ مجتبی فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه و علی ابراهیمی، رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با حضور در منزل شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، با خانواده این شهید عزیز دیدار  و ابراز همدردی کردند.

هیئت حوزوی همچنین پیام تسلیت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و دیگر مسئولان عالی حوزوی را به پدر شهید خرسند ابلاغ کردند.

http://hawzahnews.com/detail/News/493946

 

کیفرخواست قاتل شهید خرسند صادر شد

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه مراسم تشییع پیکر امام جمعه شهید کازرون به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: کیفرخواست قاتل شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: قاتل به قتل اقرار کرده است و رسیدگی به پرونده شهادت امام جمعه کازرون به زودی در دادگاه آغاز خواهد شد.

گفتنی است: رئیس کل دادگستری استان فارس دو روز پیش نیز به خبرنگار «حوزه» گفته بود که «نتایج پرونده شهادت حجت الاسلام والمسلمین خرسند طی ۴۸ ساعت آینده اعلام می شود»

http://hawzahnews.com/detail/News/493954

 

اعلام برائت خانواده قاتل امام‌جمعه کازرون

خانواده قاتل امام جمعه کازرون با انتشار نامه‌ای خطاب به بیت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند و مردم این شهرستان، از فرد قاتل اعلام برائت کرده و خواستار برخورد قاطعانه با او شدند.

در این نامه آمده است: مردم عزیز و ولایتمدار شهرستان کازرون و خانواده عالم وارسته و مردمی شهید خرسند

ضمن عرض تسلیت این ضایعه ی دردناک به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، امت شهید پرور و ولایتمدار شهرستان کازرون و خانواده شریف شهید خرسند این اتفاق ناگوار به یکباره همه را شوکه کرده و شهر را در ماتم و عزا فرو برده است.

اینجانبان خانواده درخشنده ضمن اظهار تاسف شدید و اعلام برائت، این اقدام پلید را محکوم نموده و از مسئولین محترم و دستگاه قضایی تقاضا داریم ضمن بررسی ابعاد پرونده برخورد قاطعانه را انجام دهند.

http://hawzahnews.com/detail/News/493941

 

آرزوی شهید خرسند که زودتر محقق شد+ سند

شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، فرم اعزام به سوریه را تکمیل کرده بود و قرار بود که 17 خرداد به سوریه اعزام شود، اما خدای متعال زودتر دعای او را مستجاب کرد و در شب قدر به فیض شهادت نائل آمد.

یکی از مسئولان اعزام نقل می کند «یک ماه پیش از او دعوت کردیم و به تهران اومد، باهاش جلسه داشتیم، قرار بود هفدهم همین ماه به سوریه اعزام بشه، جمعه هفته آینده زمان پروازش بود. دوسه بار باهاش شوخی کردیم که حاجی وصیت نامه رو بنویس، احتمال شهادت زیاده، با بغض گفت خیلی وقته در حسرت شهادت موندم.

همکارانم از وقتی خبر شهادت ایشون رو شنیدن، همه داغون شدن. پنج ساعت بیشتر مهمان ما نبود، ولی بچه ها خیلی باهاش حال کردن. آدم خیلی خاکی بود. به همه همکارا عطر و پول متبرک هدیه داد».

http://hawzahnews.com/detail/News/493950

 

نحوه شهادت امام جمعه کازرون

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام‌جمعه کازرون، ساعت 3 و نیم بامداد ۲۳ رمضان، پس از بازگشت از مراسم احیاء، در مقابل منزل خود توسط قاتل مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که به علت شدت جراحات وارده و علی رغم تلاش تیم پزشکی به شهادت رسید.

قاتل که حمید درخشنده نام دارد، ساعت 12 ظهر 8 خرداد ماه طی يك عمليات پليسي، در مخفيگاهش در شهرستان كازرون شناسايي و با انجام يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

http://hawzahnews.com/detail/News/493503

 

عضویت قاتل در گروه های انحرافی

براساس گفته حجت الاسلام محمود صحرایی، مدیر حوزه علمیه کازرون، قاتل جزو گروه های انحرافی مهدویت بوده و با روحانیون مشاجره و بیان می کرده که آنان مانع ظهور امام عصر(عج) شده اند.

http://hawzahnews.com/detail/News/493543

 

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha