جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری دوره تربت مربی رسانه برای طلاب خواهر ارومیه

حوزه/ سومین مرحله دوره تربیت راهنمایان سواد و مربی سواد رسانه‌ای ویژه طلاب خواهر در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) ارومیه برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، سومین مرحله دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی و مربی رسانه‌ای توسط سازمان فضای مجازی سراج آذربایجان غربی برای طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه امروز برگزار شد.

این دوره  با حضور مدرسان استانی و کشوری در 10 عنوان مبانی سواد فضای مجازی ، سواد شبکه های اجتماعی ، تفکر انتقادی ، تکنیک های اقناعی ، سواد امنیت کاربری ، سواد بازی ، مدیریت رسانه در خانواده ، فرهنگ شهرت و سلبریتی پروری و آینده پژوهی در فضای مجازی به مدت 30 ساعت با حضور 50 نفر از طلاب خواهر در سالن اجتماعات مدرسه الزهرا ارومیه برگزار شد .

میرمهدی سیدرضائی، مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت استفاده طلاب از ظرفیت رسانه برای رساندن دین و حضور در فضای مجازی گفت : امروز جامعه با انواع اخبار نادرست و حجم عظیم شبهات دشمن در مسائل دینی در فضای مجازی وارد شده که طلاب باید ضمن آشنایی با مهارت سواد فضای مجازی بتوانند با استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی مطالب و اخبار صحیح را همانطور که رهبرانقلاب تاکید دارند، به گوش مردم برسانند.

وی افزود : مهمترین نقشی که طلاب خواهر در قبال مسئله فضای مجازی می‌توانند داشته باشد اهمیت پاسخ به مسایل پیش آمده در خانواده‌ها و قرارگرفتن به عنوان مشاوران امین برای مردم است

مسئول مرکز استانی سراج در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : افراد حاضر در دوره پس از سپر نمودن آزمون و جلسات  میت‌وانند به عنوان راهنمایان سواد فضای مجازی  فعالیت نمایند.

سیدرضائی در پایان گفت : با توجه به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر امر آشنایی و آگاه‌سازی مردم و نخبگان، با ظرفیت‌ها و فرصت‌های فضای مجازی و رسانه و همچنین آسیب‌هایی که به جامعه وارد می‌شود، سازمان فضای مجازی سراج آمادگی برگزاری دوره‌های تربیت مربی و راهنمایان سواد فضای مجازی به صورت تخصصی برای مجموعه‌های مختلف از جمله طلاب مدارس علمیه را دارد.

گفتنی است ضمن برگزاری این دوره، نمایشگاه سواد فضای مجازی در مدرسه الزهرا ارومیه هم برگزار شد  و لازم به ذکر است دو دوره قبلی طی هفته‌های گذشته در این مدرسه برگزار شده بود و مرحله سوم و پایانی هم امروز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha