پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تعویض کلیه دو خانواده هندو و مسلمان خبرساز شد

حوزه/ دو خانواده مسلمان و هندو که هر دو همسرهایشان به پیوند کلیه نیاز داشتند همدیگر را از طریق یک نرم افزار کاربردی پیدا کرده و به اهدای کلیه به یکدیگر اقدام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از gulf-times، در اقدامی بی سابقه یک خانواده هندو از بیهار و یک خانواده مسلمان از کشمیر در بیمارستانی خصوصی نزدیک شهر چندیگر به اعضای یکدیگر کلیه اهدا کردند. جراحی پیوند کلیه توسط پزشکان در بیمارستان فورتیس در اجیتگارا انجام گرفت.

هر دو خانواده به دنبال اهدا کننده ای برای همسران شان می گشتند، زیرا نمی توانستند خودشان به همدیگر کلیه بدهند.  آن ها از طریق یک نرم افزار کاربردی برای «پیوند کلیه» همدیگر را پیدا کردند. پس از انجام تمامی آزمایشات، پزشکان اعلام کردند که کلیه سوجت کومار 46 ساله همسر دوی 42 ساله برای عزیز مناسب است و کلیه شازیا 50 ساله همسر عزیز 53 ساله نیز می تواند به دوی پیوند زده شود. هر دو خانواده با انجام عمل جراحی موافقت کردند.

پس از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی، عزیز که از این خانواده هندو یک کلیه دریافت کرده گفت: ما می دانیم که کمک به یک انسان در زمان نیاز بزرگترین کار خیر برای یک فرد است. آنچه ما در این داد و ستد کسب کردیم چیز فوق العاده ای نبود بلکه نمادی از انسانیت، عشق و همدردی بود.

دوی نیز که کلیه شازیا را دریافت کرده گفت: من بسیار خوش شانس هستم که با این خانواده مسلمان آشنا شدم. من هم اکنون انسانیت را بهتر از زمان دیگری درک می کنم و بشردوستی دین همه ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha