چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ورزنه

حوزه/ بسیاری از کشورها ادعا می کنند که مستقل هستند، در حالی که واقعیت این چنین نیست، ولی ایران با وجود این که چهل سال تحریم را تحمل کرده، همچنان مستقل و پابرجاست .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا شریفی، در نشست سیاسی با موضوع تبیین «گام دوم انقلاب» که در مدرسه علمیه ی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ورزنه برگزار شد با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران علاوه بر مسائل دینی، به مقوله های سیاسی و اجتماعی پرداخته است، گفت: با وجود این که دشمن در صدد تغییر نظام اسلامی است، مردم ایران چهل سال اول انقلاب را به خوبی پشت سر گذاشته اند و در چهل سال دوم نیز باید تلاش کنند انقلاب به جایی که شایسته  تقدیم شدن به امام زمان(عج) را دارد، برسد .

وی ادامه داد: شعارهای جمهوری اسلامی، شعارهایی جهانی است و منحصر به کشور ایران نیست؛ بسیاری از کشورها ادعا می کنند که مستقل هستند، در حالی که  واقعیت این چنین نیست، ولی ایران با وجود این که چهل سال تحریم را تحمل کرده، همچنان مستقل و پابرجاست .

حجت الاسلام شریفی توصیه های مقام معظم رهبری در مورد تبیین گام دوم انقلاب را به سه حوزه ی علم، عدالت و اخلاق تقسیم کرد و افزود: دانش وسیله ای است که عزت و قدرت یک کشور را تضمین می کند، بنابراین در همه زمینه ها، باید جهاد علمی صورت بگیرد و از سوء استفاده ی از علم جلوگیری شود .

حجت الاسلام شریفی، پیرامون بخش دوم از صحبت های رهبر معظم انقلاب با عنوان عدالت و مبارزه با فساد، گفت: از توصیه های رهبری در این زمینه این است که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین بر سایر دستگاه ها حاکم شود و کسب ثروت شخصی در اسلام تایید نشود. دل های مسئولین باید دائما برای مردم بتپد و غفلت از افراد محروم برطرف گردد .

وی با اشاره به حوزه ی سوم از توصیه های رهبر معظم انقلاب در مورد اخلاق و اهمیت معنویات، افزود: وجود و رعایت اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی افراد  لازم است و صفات اخلاق و ایمان در کنار توکل و توسل  انسان را به تعالی می رساند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha