سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه رمضان در مصلی امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام منصوری، ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای مراجعه دوباره انسان به برنامه زندگی خویش دانست و اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای قانون‌مندی در عالم تکوین بوده و این ماه پر خیروبرکت ماه مراجعه دوباره انسان به برنامه زندگانی خویش است.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این‌که قرآن کتاب قانون و نظم است، اظهار داشت: خداوند متعال همه جهان را بر اساس نظر خلق کرده و در قرآن کریم نیز مردم را به نظم در کارها دعوت کرده است.

وی با بیان این‌که ماه رمضان بهترین فرصت برای قانون‌مندی در عالم تکوین است، گفت: این ماه پر خیروبرکت ماه مراجعه دوباره انسان به برنامه زندگانی خویش بوده و باید همواره با دقت در عالم به نظر در امور و کارهای خود بپردازد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، عدم احساس نیاز انسان به مسائل معنوی را سبب اسیر شدن در دام شیطان دانست و بیان داشت: احساس نیاز انسان به مسائل معنوی و اخروی سبب نزدیکی به قرب الهی و دوری از هواهای نفسانی و دنیوی خواهد شد که هر انسانی باید این احساس نیاز به مسائل معنوی در خود زنده کند.

حجت‌الاسلام منصوری، افزود: انسان همواره باید بندگی خداوند متعال را کرده و یکی از نشانه‌های بندگی خدا عبادت خالصانه و از روی نیاز است.

وی خطاب به خانواده‌ها، تصریح کرد: پدران و مادران باید همواره از اعمال خود مراقبت کرده و نسبت به اعمال خود آگاه باشند؛ چراکه این اعمال و رفتار خود در آینده تعیین کننده سرنوشت آینده فرزندانشان خواهد بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha