جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس آرشیوی/ خواهران طلبه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: عمر حوزه های علمیه خواهران به صورت سازمان یافته حدود ۲۲ سال و در مازندران حدود ۱۲ سال است و در این استان ۲۲ مدرسه علمیه با حدود ۶ هزار طلبه مشغول به تحصیل و فارع التحصیل در مقطع سطح ۲، ۳ و ۴ در رشته های مختلف داریم.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: در طول سال های قبل انقلاب، ظرفیت و استعدادهای بسیار ارزشمندی در بین بانوان متدینه وجود داشت که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته بود و خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، عنایات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری امکان تحصیل برای خواهران علاقمند در حوزه های علمیه فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و خانم ها مهندس و معمار تربیت جامعه هستند، این امر فرصت خوبی برای بانوان فاضله به وجود آورده است.

غفاری ادامه داد: عمر حوزه های علمیه خواهران به صورت سازمان یافته حدود 22 سال و در مازندران حدود 12 سال است و در این استان 22 مدرسه علمیه با حدود 6 هزار طلبه مشغول به تحصیل و فارع التحصیل در مقطع سطح 2، 3 و 4 در رشته های مختلف داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: با دلائل متقن و قابل اثبات اعلام می کنم که حوزه علمیه خواهران دوشادوش حوزه علمیه برادران با بیش از هزار سال قدمت فعالیت می کند که این نشان از استعداد و توان بانوان طلبه است.

وی ادامه داد: خواهران طلبه در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی به موفقیت های ارزشمندی دست یافته و مقامات کشوری زیادی به خصوص در امر پژوهش کسب نموده اند که این نشانگر بخشی از ظرفیت حوزه علمیه خواهران است که باید این توان و استعداد از طریق رسانه ها اعلام شود تا جامعه در جریان این توانمندی ها قرار گیرد.

غفاری ادامه داد: رویکرد جدیدی که  با مدیریت جدید در حوزه های علمیه خواهران به وجود آمده، رویکرد به حقی است که باید انجام می شد، چون قرار نیست ما یک دانشگاهی به نام حوزه های علمیه بشویم، هدف حوزه تولید مدرک نیست، بلکه یکی از وظایف ذاتی حوزه تربیت انسان است و اگر هر یک از این انسان های مؤثر وارد جامعه شوند، به طور حتم آثار و برکات ارزشمندی را برای جامعه در پی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در حوزه های علمیه یکی دو دهه ضرورت داشت که به کمیت پرداخته شود؛ اما در حال حاضر، حوزه برای تحقق اهداف تربیتی و اخلاقی خود نیازمند تحول است و امروز مسأله تحول در حوزه نیازمند یک عزم جدی همه بخش ها است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اضافه کرد: در بحث تحول و کیفی سازی باید آمایش موضوعی و سرزمینی متناسب با نیاز کشور و بین الملل صورت گیرد که برای هر منطقه چه مقدار طلبه و در چه موضوعاتی نیاز داریم.

استاد حوزه مازندران تصریح کرد: آمایش سرزمنی ما، کل جهان است، چون دین اسلام جهان شمول بوده و باید پیام دین را به تمام ملت ها برسانیم، لذا نمی توانیم در این مسئله به مباحث بین المللی بی توجه باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: یکی از بهترین راه های ارتباط با دنیا، رسانه ها هستند که با هزینه بسیار کم می توانیم جامعه جهانی را مخاطب خود قرار دهیم؛ بنابراین باید در این مسیر  بهترین استفاده را از این ابزار برد.

وی با تأکید بر این که آمایش در عرصه ملی و استانی نیز باید انجام شود، بیان کرد: حوزه باید برای همه نیازهای جامعه اسلامی، طلاب متخصص نظیر امام جماعت، امام جمعه، نویسنده، مدیران فرهنگ و شخصیت های رسانه ای تربیت کند.

 غفاری در پایان با اشاره به این که اگر قرار است تحولی در حوزه رخ دهد، باید همه این مسائل رعایت شود، گفت: تحول در حوزه تنها با شعار رخ نمی دهد و باید زیرساخت ها را فراهم کنیم تا شاهد تحول واقعی در حوزه باشیم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha