سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه/امام جمعه شهرستان خوسف گفت: همزمان با ماه مبارک سال جاری، بیش از ۷۰ مبلغ و روحانی به مساجد و بقاع متبرکه شهرستان خوسف اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد شاهبیکی  امام جمعه شهرستان خوسف در حاشیه برگزاری مراسم 30 شب با قرآن کریم این‌ شهرستان در گفت‌ و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برنامه محوری 30 شب در محضر قرآن با حضور باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان خوسف و روستاهای مجاور، هرشب در بوستان مهر برگزار می شود.

وی با اشاره به این‌که امسال چهارمین سال متوالی است که این برنامه فرهنگی بزرگ در شهرستان خوسف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه مذکور هرسال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌گردد.

امام جمعه خوسف ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر باشکوه‌تر برگزار شدن محافل و جلسات قرآنی است، لذا در ماه مبارک رمضان، فرصتی پیش آمد که هر شب تلاوت یک جز از قرآن کریم با حضور مردم این شهرستان در فضایی آرام صورت گیرد.

حجت الاسلام شاهبیکی برگزاری این مراسم را، یکی از برنامه‌های محوری استانی دانست و افزود: در هر شب ماه مبارک رمضان، ترتیل یک جزء از قرآن کریم، تفسیرقرآن، بیان مسائلی در بحث آسیب های اجتماعی، بیان احکام و همچنین برنامه های شاد و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

وی با بیان این‌که این طرح و مراسم  مورد استقبال مردم شهر خوسف و روستاهای اطراف است، عنوان کرد: خوشبختانه هر شب بیش از 1000 نفر از این برنامه استقبال می کنند.

حجت الاسلام شاهبیکی با تشکر ویژه از حضور حجت الاسلام مقری حافظ کل قرآن کریم در این مراسم، ادامه داد: خوشبختانه بالغ بر 80 درصد شرکت کنندگان مراسم 30 شب با قرآن کریم خوسف را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند و بانوان نیز حضور پررنگ و چشمگیری در این برنامه دارند.

امام جمعه شهرستان خوسف ضمن اشاره مجدد در بحث انجام قرعه کشی و اهدای جوایز در پایان مراسم 30 شب با قرآن کریم هر شب این شهرستان، مطرح کرد: این امر سبب جذب بیشتر نوجوانان و جوانان شده و انتظارمان آن است که خیران بزرگوار نیز در تهیه جوایز و تشویق و ترغیب این عزیزان به برنامه های فرهنگی هرسال یاری رسان ما باشند.

وی در ادامه صحبت‌هایش از اعزام بیش از ۷۰ مبلغ و روحانی به مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

امام جمعه خوسف همچنین به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه فعلی اشاره‌ کرد و گفت: هر شب در بحث آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی یکسری صحبت‌هایی می‌شود و در پایان جلسه نیز توسل به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت گرفته و هدایایی توسط خیرین تدارک دیده می‌شود و در اختیار شرکت کنندگان در این جلسه فرهنگی بزرگ(قرعه‌کشی) قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha