پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از مشارکت و همکاری بانوان طلبه یزدی در برپایی قریب به ۱۰ هزار جلسه و محفل قرآنی در نقاط مختلف استان با حضور بانوان و در جمع طلاب خبر داد.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، ماه رمضان را فرصت مناسبی برای برپایی جلسات قرآنی جزء خوانی، تفسیر و محافل قرآنی دانست و گفت: بانوان طلبه یزدی هر سال در  ماه رمضان فعالیت های قرآنی خود را افزایش می دهند و در طول سال هم برخی این جلسات تداوم دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه مراسم جزء خوانی در شش مدرسه علمیه سطح دو یزد از جمله مدارس حضرت زینب(س)، مکتب الزهرا(س)، ریحانة الرسول(س)، نرجس(س)محمدآباد، زینب کبری(س) آزادشهر، معصومیه(س)وابسته به آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد و سید الشهدا(ع) برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد دیگر مدارس علمیه شهرستان های استان و فعال قرآنی در بخش جزء خوانی را شامل مدارس علمیه فاطمیه(س) اشکذر، کوثر (س)ابرکوه، کوثر(س) خاتم، خدیجه(س) بهاباد، حضرت زهرا(س) میبد، فاطمه الزهرا(س) اردکان و الزهرا(س) بافق برشمرد.

حسن پور برخی از اهداف این جلسات را انس بیشتر بانوان طلبه با قرآن، رفع اشکالات احتمالی، ایجاد انگیزه و ترغیب بانوان به حفظ موضوعی و ارتقای سطح علمی قرآنی طلاب با بیان تفسیر قرآن عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح های قرآنی مدارس علمیه خواهران در ماه رمضان برپایی جلسات خانگی هر طلبه یک محفل قرآنی بود که به طلاب پیشنهاد شد در محل زندگی خود برای تقویت جلسات قرآنی و رفع اشکالات قرآنی بانوان شرکت کننده در این جلسات شرکت کنند و برخی از این طلاب در منزل خود مراسم جزءخوانی برپا کردند.

معاون حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: بانوان مبلغ در سراسر استان یزد هم علاوه بر شرکت در جلسات خانگی بانوان همراه با سخنرانی، تفسیر قرآن و مداحی، در برخی مدارس برای بیان احکام و تفسیر قرآن هم حضور یافتند.

حسن پور، یکی دیگر از فعالیت های بانوان طلبه را برپایی جلسات قرآن شبانه همراه با تفسیر و افطاری ساده اعلام کرد و گفت: مراسم احیای شب های قدر هم در مدارس علمیه الزهرا(س)یزد، حضرت زینب کبری (س) یزد، ریحانة الرسول(س)یزد، کوثر(س) ابرکوه، کوثر(س) خاتم و الزهرا(س) بافق برگزار شد.

وی، اهم برنامه های فرهنگی رمضانیه مدارس علمیه خواهران استان یزد را اجرای تئاتر مذهبی در مدارس، مراسم‌های ویژه به مناسبت‌های ولادت یا شهادت ائمه اطهار(علیهم السلام)، پاسخگویی به مسائل شرعی و سؤالات بانوان یزدی برشمرد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha