جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دولابی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به دوره رهبری امام خامنه ای، تصریح کرد: ویژگی های ابعاد شخصیتی امام راحل را به بهترین شکل در وجود رهبر انقلاب می بینید، لذا راست قامت در برابر استکبار جهانی ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام، در خیمه گلستان شهدا اصفهان اظهار کرد: بعد از سی سال امام راحل را هنوز به مثابه مشعل فروزانی که روشنگر راه امت است، می دانیم.

وی بیان کرد: شهر اصفهان، شهر انقلاب و دین، شهرولایت و علم و شهر شهیدانی است که هریک برای یک استان کفایت می کنند؛ اصفهان شهری است که افتخار اهدای هزاران جوان و شهید در راه انقلا داشته، تشییع ۳۶۰ شهید در یک روز توسط مردم اصفهان جز افتخارات این شهر است، 48 هزار جانباز و ۳ هزار و 500آزاده تنها بخشی از افتخارات اصفهان است.

عضو خبرگان رهبری با اهمیت بیان ابعاد شخصیت حضرت امام راحل تصریح کرد: امام راحل از مردمی بود که به حق می شود ایشان را مرد خدا خواند؛ ما امروز بیش از هرزمان دیگر به بیان ابعاد شخصیتی امام راحل نیازمندیم.

حجت الاسلام  والمسلمین حاج ابوالقاسم تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های امام راحل تعبد و خداترسی بود، نیروی عمیق معنوی با تعبد های شبانه به دست می آید، تا این نیروی عمیق معنوی نباشد نمی توان با استکبار و شیطان مبارزه کرد، لذا ایستادگی امام  در مقابل زورگویان نشأت گرفته از این نیروی عمیق معنوی در وجود او بود.

وی با بیان اینکه تهجد و عبادت در شب از اعمال مستمر امام راحل در طول حیاتش بود، گفت: امام راحل انس ویژه ای با قرآن داشتند و در روز چندین مرتبه قرآن می خواندند، براین اساس اغلب خصایص امام راحل منطبق بر قرآن کریم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شناخت دقیق و باور و اعتماد به مردم از دیگر خصایص امام راحل بود؛ قرآن می فرماید«ای پیامبر خدا برای تو بس است و مومنانی که پیرو توهستند»، امام راحل مردم را باور کرده بود و چیز پنهانی از مردم نداشت و نیرویی را بعد از خداوند بالاتر از نیروی مردم سراغ نداشت

وی با بیان اینکه امام راحل اعتقاد داشت مردم باید همراه باشند، ولذا رهبر معظم انقلاب هم برهمین مسیر حرکت می کنند و همراهی مردم و جوانمردی مردم را باور دارند گفت: امام راحل همدرد مردم بودند، یک رهبر دینی همیشه نسبت با مردم وفادار است، اساسا رابطه یک رهبر دینی با مردم رابطه امام با امت است.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام تصریح کرد: امام(ره) در تحمل سختی ها پیشتاز بود، بارها در کمبود نفت در زمستان در اوایل انقلاب و نداشتن کولر در تابستان همچون مردم رفتار می کرد و رهبرمعظم انقلاب هم چون امام راحل بر این منش عمل می کنند

وی یادآور شد: مسولین نظام هم باید چنین روحیه همدردی در سختی ها را با مردم داشته باشند، انقلاب اسلام استمرار دارد، شرایط انقلاب گاهی بسیار سخت می شود و مردم این شرایط را به شرطی تحمل خواهند کرد که شاهد باشند مسولین درتحمل  سختی ها پیشتاز هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: توکل بر خدا، آرامش روحی و امید به آینده از دیگر ویژگی های امام راحل هست؛ شرایطی که امام راحل در آن انقلاب کردند به مراتب سخت تر از امروز بود. از برکات ایمان، اخلاص و نورانیت امام راحل، توسعه وترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در سراسر جهان است

وی در ادامه با اشاره به دوره رهبری امام خامنه ای، عنوان کرد: ویژگی های ابعاد شخصیتی امام راحل را به بهترین شکل در وجود رهبر انقلاب می بینید، لذا راست قامت در برابر استکبار جهانی ایستاده اند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: امروز طرح جلد نشریه ای مانند نیوزویک عکس چهار رهبر بزرگ دنیا است که عبارتند از عکس رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور چین و رئیس جمهور روسیه و عکس کوچک رئیس جمهور آمریکا است

وی با بیان اینکه قدرت ایران در عرصه های مختلف روز به روز افزایش یافته و در مقابل شاهد افول قدرت پوشالی آمریکای خبیث هستیم، گفت: دشمن شناسی و ثبات قدم در مقابله با دشمن از دیگر ویژگی های امام راحل است، رهبر انقلاب هم بارها بر بی اعتمادی به آمریکاییان، خصومت آمریکا و خوش بین نبودن به ارتباط با آمریکا تاکید داشتند.

 وی تاکید کرد: امروز اگر در برابر بی آبرویی آمریکا از موضع ضعف روبرو شویم یک بی آبرویی بزرگتری را برای خود خریدیم، طبق دستورات قرآن در برابر دشمنی که نقض عهد می کند نباید سکوت کرد

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: روحیه ایستادن در برابر دشمن و دل خوش نکردن به وعده های پوشالی دشمن از خصایص امام راحل و خلف صالحش است؛ همه ویژگی های بیان شده از خصلت هایی است که در قرآن ذکر شده است و افتخار می کنیم رهبری بر این کشور حکومت می کنند که لف صالح امام خمینی(ره) است.

وی در ادامه گفت: مسئولان و نمایندگانی که کعبه آمال آرزوهایشان غرب باشد، نباید در مسند قدرت باشند؛ نماینده، وزیر، وکیل و مدیرکل و استاندار باید کسی باشد که درد مردم را داشته باشد، نه آن که به فکر ایجاد سونا و جکوزی و ویلای شخصی اش باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در انتخاب مسئولان باید دقت ویژه ای داشت؛ نماینده ای که اقدام به تصویب سند fatf، سند ذلت پذیری در برابر استکبار جهانی می کند نماینده در تراز انقلاب نیست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha