پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طبسی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام راحل به واقع انسانی مُتخلق به اخلاق بود و از کسی جز خدا نمی هراسید و همیشه رضایت الهی را در نظر داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه  اصفهان با بیان این که امام راحل به واقع انسانی مُتخلق به اخلاق بودند، گفت: امام‌ راحل به علمااحترام فراوانی می گذاشتند و به جزییات در باب احترام به علما بسیار حساس بودند.

وی عنوان کرد: از امام هادی(ع) نقل است چهار شاخصه برای عالم عامل در دوران غیبت مطرح است، اول اینکه دعوت کننده به سوی حق باشد، دوم اینکه راهنمای به سمت دین، سوم خود  در دین ذوب شده باشد  و چهارم این که نقش نجات غریق را نسبت به غرق شدگان داشته باشد.

وی اذعان کرد: امام راحل چنین شاخصه هایی داشت، وگرنه در برابر هجمه سنگین دشمن تاب نمی آورد؛ ایشان کم حرف بود، ولی در قبال قضایا حساس بودند و شجاعانه  رفتار می کرد؛ این جمله معروف امام راحل که فرمودند «ولله از هیچ کس در عمرم نترسیدم»، نشأت گرفته از ترس فراوان خود از خداوند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  یادآور شد: امام راحل در نجف در برابر طلاب و روحانیون بسیار متواضع بود، ولی برای سیاسیون  و مسئولین طاغوت ذره ای ارزش قائل نبود

 حجت الاسلام والمسلمین طبسی از دیگر ویژگی های امام راحل را حساسیت نسبت به جریانات انحرافی خاصه جریان وهابیت دانست و ابراز کرد: کتاب کشف الاسرار امام، علیه مطالب وهابیت در مدت ۶ماه نگاشته شد.

وی با تاکید بر این که مواضع امام راحل نسبت به وهابیت باید در جامعه بزرگ و پررنگ شود، گفت: عباراتی که امام راحل درباره وهابیت در صحیفه نور بکار برده اند، بسیار دقیق و پرمعنا است.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه متاسفانه برخی از روحانیون داخل کشور همان حرف های وهابیت را تکرار می کنند، گفت : اگر خط مشی حوزه های علمیه ما منطبق بر فرمایشات امام راحل بود روزگار بهتر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل حتی در رعایت و انجام مستحبات هم مقید بود، به نحوی که حتی در بستر بیماری در بیمارستان زمان اقامه نماز، از خواندن اذان و اقامه غافل نمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha