سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، ولایت مداری را از ویژگی های امام جمعه شهید کازرون دانست و گفت: حزب الهی به این معنا است که شخص با حجت شرعی عمل می کند، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت حجت الاسلام والمسلمین خرسند، پیام یک دوست صمیمی است؛ رهبر معظم انقلاب در تعابیر خود دقیق هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید احمد خاتمی، ظهر امروز در منزل شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند، امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه عرصه فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: شهید حجت الاسلام خرسند مجاهد فرهنگی بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه شهید حجت الاسلام خرسند تا نفس می کشید مصداق «مجاهد فی سبیل الله» بود، افزود: ایشان دائما دغدغه دین داشتند.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: حزب الهی به این معنا است که شخص با حجت شرعی عمل می کند، پیام مقام معظم رهبری به ایشان پیام یک دوست صمیمی است؛ امام و مقام معظم رهبری در تعابیر خود دقیق هستند.

امام جمعه موقت تهران، شهید حجت الاسلام خرسند را عالمی بصیر دانست و تصریح کرد: امیر المومنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید علمداران دین باید سه ویژگی از جمله اینکه مواضع دین را شناخته، بصیرت و صبر داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مجموعه مواضع شهید حجت اسلام  خرسنددر طول بیش از یک دهه باید جمع آوری و به صورت کتاب منتشر شود.

آیت الله خاتمی، به دیگر ویژگی های امام جمعه شهید کازرون اشاره کرد و بیان داشت: صبور بودن و خستگی ناپذیری از جمله ویژگی های بارز این شهید عزیز است؛ در حوادث اخیر کازرون در اوج بحران، ایشان بسیار آرام بود و ملامت ها او را ناراحت نمی کرد و خردمندانه نگاه مصلحانه به قضایا داشت.

وی، تکلیف مدار بودن را  از دیگر ویژگی های شهید خرسند دانست و تصریح کرد: ایشان در همه کشور زمینه و جایگاه داشت، می توانست در جایگاه های مختلف و کلیدی کشور تاثیرگذار باشد، اما احساس تکلیف کرد و تا آخر ایستاد و به وظیفه خود عمل کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم دار بودن یکی دیگر از ویژگی های شهید خرسند است؛ مردم کازرون ایشان را دوست داشتند. این شهید عزیز بزرگ ها را پدر، هم سن و سال ها را برادر و دختر ها را فرزند خود می دانست و نشان مردم داری هم در تشییع ایشان مشخص بود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: تشییع جنازه شهید خرسند از تشییع جنازه های کم نظر استان فارس بود و تشییع جنازه معمولی نبود بلکه تجدید میثاق با نظام بود؛ در تشییع این عالم مجاهد، کازرون یکپارچه در شیون بود.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: ائمه جمعه دیگر نیز بدانند این راه را باید ادامه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha