پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، گفت: امام خمینی(ره) با تبعیت محض از دستوران خداوند متعال، قاطعانه مقابل دشمنان ایستادگی کرد و به درجه‌ای از قدرت معنوی دست یافت که همه ابرقدرت‌های جهان در برابر او همچون بال مگسی بیش نبودند؛ چراکه او درک کرده بود «هو الأول و الأخر».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، با بیان اینکه ابرقدرت‌های جهانی در برابر امام خمینی(ره) همچون بال مگسی بودند، گفت: اندیشه سیاسی و عقیدتی امام خمینی(ره) تابع همین قوانین بود! یعنی با تبعیت محض از دستوران خداوند متعال، قاطعانه مقابل دشمنان ایستادگی کرد و به درجه‌ای از قدرت معنوی دست یافت که همه ابرقدرت‌های جهان در برابر او همچون بال مگسی بیش نبودند؛ چراکه او درک کرده بود «هو الأول و الأخر».

این استاد حوزه علمیه، افزود: همه آحاد و اقشار جامعه باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان که فرصت خوبی برای نزدیکی به قرب الهی است، راه امام خمینی(ره) را ادامه داده و در برابر زورگویان عالم که امروزه با همه تلاش خود خواهان نابودی اسلام و مسلمانان هستند، ایستادگی کنند.

وی به ثمرات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین ثمرات ماه مبارک رمضان، درک انسان نسبت به قانون‌مند بودن عالم خلقت و جهان است؛ به طوری که اگر انسان یقین کرد که دنیا بر اساس نظم و انضباط خاصی در حال پیشروی و تابع مقررات خاصی است، به این قوانین الهی نیز عمل خواهد کرد.

امام جمعه موقت اهواز، افزود: هرگاه بشر خاکی، به قوانین عالم خلقت عمل کرد و سرسپرده این قوانین شد به جایگاهی از معرفت دست خواهد یافت که درک آن از گنجایش فکری بشر بیرون خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با بیان این‌که خودسازی انسان در ماه مبارک رمضان سبب محکم شدن اعتقادات او می‌شود، گفت: در دوران رژیم ستم‌شاهی و در دورانی که هیچ‌کس حتی حق نفس کشیدن هم نداشت مردی عارف و با اراده قیام کرده و در برابر عظمت پوشالی آن کاخ عظیم ستم‌شاهی و ژاندارم آمریکا در منطقه ایستادگی کرد، که آن فرد، کسی جز امام خمینی نبود! و مهم‌ترین دلیل ایستادگی او نیز محکم بودن اعتقادات و داشتن عزم و اراده‌ای قوی بود.

وی در پایان به آیه «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُن‌َّ عَلَی الَّذِین‌َ اسْتُضْعِفُواْ فِی الاْرْض‌ِ وَ نَجْعَلَهُم‌ْ أَعمَّة‌ً وَنَجْعَلَهُم‌ُ الْوَ َرِثِین» اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس آیات قرآن کریم قانون خداوند بر این است که آینده زمین به دست مستضعفان عالم رقم خواهد خورد و به یقین که در این برهه از زمان آل سعود که همان فرعون پیامبران پیشین بوده از روی زمین به دست مسلمانان جهان محو خواهد شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha