جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که امام راحل یک تحول عظیمی در عرصه جهانی ایجاد کرد، گفت: ایشان دین و ارزش های الهی که سال ها در مسائل فردی خلاصه می شد را به متن اجتماع آوردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ساری برگزار شد، امام خمینی(ره) را یک شخصیتی کم نظیر در تاریخ معاصر معرفی کرد و گفت: ایشان توانستند با همراه کردن مردم، یک حکوم دو هزار پانصد ساله را بدون هیچ قدرت و نیروی نظامی سرنگون کنند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در صراحت، شجاعت، ظلم ستیزی، عدالت خواهی و حق طلبی نظیر نداشت، افزود: همین ویژگی ها و شاخصه های مهم امام خمینی(ره) از ایشان به عنوان یک شخصیت جامع در جهان خلق کرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امام راحل به عنوان یک مرجع دینی از متن حوزه های علمیه برخواست و علیه رژیم طاغوت قیام کرد، تصریح کرد: زمانی که ایشان دست به قیام علیه رژیم پهلوی زد، بسیاری از افراد قیام ایشان را بی ثمر می دانستند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با دو پشتوانه الهی و مردمی توانست در برابر قدرت های مادی جهان بیاستد، خاطرنشان کرد: علیرغم گذشت چهار دهه از عمر انقلاب و همچنین سی سال از رحلت امام خمینی(ره) هنوز هم برخی اندیشمندان نتوانستند زوایای مختلف شخصیتی امام راحل را دریابند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل یک تحول عظیمی در عرصه جهانی ایجاد کرد، بیان داشت: ایشان دین و ارزش های الهی که سال ها در مسائل فردی خلاصه می شد را به متن اجتماع آوردند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که علیرغم گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، هنوز هم بسیاری از ملت های جهان گفتمان انقلاب و امام راحل را مبنای حرکت های خود قرار داده اند، خاطرنشان کرد: در این میان دست های شیطانی بسیاری تلاش کرده اند تا مانع از گسترش اندیشه ها و آرمان های متعالی امام راحل در عرصه جهانی شوند، اما همواره شکست خورده اند.

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز در سایه گفتمان امام خمینی(ره) بسیاری از کشورها با اقتدار در برابر استکبار و نظام سلطه ایستاده اند، بیان داشت: نتیجه گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل، افول قدرت های سلطه گر جهانی بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اندیشه ها و آرمان های امام خمینی(ره) همواره راهشگا بوده است، افزود: در طول چهل سال اخیر، ملت بزرگ ایران با بهره گیری از همین اندیشه های ناب در برابر قدرت های استعماری و استکباری ایستادند و امروز به یکی از کشورهای اثرگذار در جهان تبدیل شده است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با روشنگری و آگاهی دادن به ملت ها، مسیر را برای رشد و تعالی همه جانبه آنها فراهم کرده است، بیان داشت: در سایه بیداری و هوشیاری ملت ها، امروز قدرت های جهانی هر روز به سمت افول و نابودی پیش می روند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نتیجه سال ها مجاهدت و مبارزه امام خمینی(ره) با رژیم طاغوت است امروز به یک قدرت بلامنازع جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: پیشرفت هایی که امروز ایران اسلامی به آن دست پیدا کرده نتیجه همان خودباوری است که امام راحل به ملت ایران هدیه داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که امام راحل همواره بر ضرورت استقلال کشور در عرصه های مختلف تأکید داشتند، گفت: استقلال و آزادی از جمله مهم ترین اصول انقلاب اسلامی بود که امروز در سایه همان استقلال کشورمان به قدرتی تأثیر گذار در منطقه تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha