جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم توجه قوی به مباحث دینی در تربیت دانش آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: غرب با ارمغان شوم سند ۲۰ ۳۰ به دنبال این است که آنچه خودش را به بن بست اخلاقی رسانده در دیگر کشورها به ویژه ایران پیاده کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، ظهر امروز در در نشست همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد:  پیشرفت انسان به وسیله دو بال دین و علم محقق می‌شود و پیش از انقلاب و در زمان طاغوت، دین بسیار مغفول و مجهول باقی مانده بود.

وی افزود : نه تنها رژیم طاغوت هیچ برنامه‌ای برای ترویج مباحث دینی نداشت بلکه با هر حرکت دینی که در مدارس صورت می‌گرفت هم به شدت برخورد می‌کردند و این حرکات رژیم در حالی انجام می‌شد که از طرف دیگر هم به شدت به دنبال ترویج بی‌بند و باری در بین جوانان به ویژه دانشجویان بودند و شرایطی فراهم می‌کردند که زمینه تحقق این هدف شوم آنها فراهم شود و برنامه‌های ضد دین این رژیم تا زمان پیروزی انقلاب ادامه داشت و پس از آن جلوی این حرکات ضد دین گرفته شد

نماینده ولی فقیه در استان یزد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این سند باید نسبت به توجه قوی به مباحث دینی در تربیت دانش آموزان توجه لازم صورت پذیرد.

آیت الله ناصری یزدی، مدارس صدرا را یکی از نمونه‌های توجه به آموزش دینی و علمی دانش آموزان دانست و گفت: مدارس امین هم از جمله مدارس با رویکرد خوب هستند و حتما باید نسبت به توسعه این مدارس اقدامات لازم صورت گیرد.
وی به تلاش غرب در راستای ترویج ضد ارزش‌ها و مباحث ضد دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: غرب به دنبال این است که آنچه خودش را به بن بست اخلاقی رسانده  در دیگر کشورها به ویژه ایران پیاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از اصلی‌ترین راهکارهای غرب در ارتباط با این هدف شوم را سند 2030 دانست و عنوان کرد: غرب به وسیله این سند شوم سعی بر دور کردن دانش آموزان و معلمان از مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی دارند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه لازم است که دولت برنامه دقیق و کاملی در ارتباط با ترویج دین در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان دارند، عنوان کرد: در تمام کشورهای اسلامی از جمله ترکیه یک بودجه مشخصی از کل بودجه کشور به بحث ترویج امور دینی اختصاص دارد و لازم است که در کشور ما هم به این موضوع عمل شود.

ارتباط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش یزد افزایش می یابد

عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست مهمترین رسالت آموزش و پرورش را تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: مهمترین رویکرد این سند هم تربیت و پرورش است و تربیت در این سند در ساحت‌های شش گانه دیده شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین رویکرد هم در این ساحت، تقویت روحیه دینی دانش آموزان به عنوان مهمترین پایه برای آنها است که در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که از جمله این موارد، ایجاد ارتباط بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تأکید کرد: هرچه ارتباط بین این دو نهاد به عنوان مهمترین نهادهای دینی و آموزشی کشور قوی‌تر و تنگاتنگ‌تر باشد، قطعا بیشتر و بهتر زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم می‌شود.

دانافر ادامه داد: آموزش و پرورش زمانی محقق می‌شود که کودکان را در ابعاد و ساختهای ششگانه تربیت کند و این موضوع هم به وسیله سند تحول بنیادین امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha