جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زایری

حوزه/ حجت الاسلام زایری گفت: بعد از ۲۰۰ سال تلاش دستگاه‌های استعماری برای به فراموشی سپردن اسلام، امام (ره) اسلام را از انزوا خارج و احیا کرد و بر اثر نهضت ایشان، مسلمانان جهان احساس عزت و سربلندی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام وحید زایری، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد امام صادق (ع) تکاب برزگزار شد اظهار داشت: امام راحل یک شخصیت والایی است که بعد از انبیاء و ائمه (ع) شخصیتی همچون ایشان به ندرت در مقاطعی از تاریخ ظهور می‌کند.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات امام (ره) اشاره کرد و افزود: احیای اسلام، اعاده روح عزت در مسلمین، از بین بردن یکی از پلیدترین و وابسته‌ترین رژیم‌های منطقه و جهان، ایجاد نهضتی اسلامی درعالم و ایجاد نگرشی جدید در فقه شیعه از جمله اقداماتی است که امام امت در طول حیات خود انجام دادند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب بیان داشت: بعد از ۲۰۰ سال تلاش دستگاه‌های استعماری برای به فراموشی سپردن اسلام، امام (ره) اسلام را از انزوا خارج و احیا کرد و بر اثر نهضت ایشان، مسلمانان جهان احساس عزت و سربلندی کردند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در هر نقطه‌ای از دنیا جمعیت و گروهی با انگیزه آزادی‌خواهی و ضدیت با استکبار قیام می‌کنند و امام(ره) این امید را به اردوگاه مستضعفین برگرداند.

حجت الاسلام زایری اضافه کرد: فقه شیعه متکی به قواعد و اصول و مبانی بسیار مستحکمی است و امام این فقه را در مسائل حکومتی و ابعاد مختلف مورد توجه قرار داد.

وی، احیای روحیه خود باوری در ملت ایران را یکی دیگر از دستاوردهای امام امت عنوان کرد و گفت: سال‌های متمادی حکومت‌های استبدادی ملت ایران را به صورت یک ملت توسری ‌خور درآورده بودند، اما امام خمینی(ره) روح غرور ملی را در ملت ایران بیدار کرد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب عنوان داشت: با رحلت امام(ره)، دشمنان خیال می‌کردند راه انقلاب ابتر خواهند ماند، اما با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری شجره مبارکه انقلاب اسلامی تنومندتر و استوارتر از گذشته ثمر بخشیده و در سراسر جهان سایه افکنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha