پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی حکیم در دیدار مداحان

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف گفتند: منبر حسینی باید خالصانه و مظهر ولایت اهل بیت (علیهم السلام) و در جهت ادای حق بزرگ آنها و تقویت کیان شیعه باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از شعرا، مداحان و صاحبان موکب های حسینی، خطاب به آنان گفتند: منبر حسینی باید خالصانه و کاملاً مظهر ولایت اهل بیت (علیهم السلام) و در جهت ادای حق بزرگ آنها و تقویت کیان شیعه باشد و همچنین باید فاجعه کربلا و مناسبت های دینی از حواشی دور نگه داشته شود؛ چراکه حوادث تاریخی معاصر نشان داده که این مسائل موجب اختلاف میان پیروان اهل بیت (علیهم السلام) می شود.

معظم له به احادیث وارده از ائمه معصومین (ع) در خصوص تشویق شیعیان به احیای مناسبت های دینی و در رأس آن فاجعه کربلا اشاره کردند و گفتند: ائمه (ع) بر حفظ تقدس و پاکی این شعائر و عدم خروج آن از ضوابط شرعی، تاکید بر مصائب و حزن و اشک ریختن در مجالس عزاداری تاکید کرده اند.

حضرت آیت الله حکیم شعرا، مداحان و صاحبان موکب های حسینی را به خوش رفتاری و التزام به امور دینی و اخلاقی و دوری از گناه در جهت خدمت به نهضت حضرت سید الشهدا (ع) و اهداف والای آن توصیه کردند و از آنان خواستند هیبت شعائر و تقدس آن را حفظ کرده و خداوند متعال را به خاطر التزام به طاعتش سپاسگزار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha