پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام خمینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک یکی از شاخصه های بسیار مهم اندیشه سیاسی امام (ره) ناظر به مساله پیوند سیاست با دین و اخلاق است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا یزدانی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن گرامیداشت سی اُمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ابراز داشت: امام خمینی (ره) نه فقط در حرف و گفتار بلکه در عمل به همگان نشان داد که می توان سیاست مدار بود اما اخلاق مدارانه و دین باورانه زندگی کرد و در این راستا به درستی به هدایت جامعه همت گماشت.

وی افزود: در واقع امام راحل خود بزرگترین مروج پیوند دین و سیاست بود و با کسانی که به ترویج سکولاریسم می پرداختند هم در قول و هم در عمل به مقابله برخاستند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با تاکید بر این که پس از گذشت سی زمان از زمان ارتحال امام خمینی (ره) همچنان نیازمند تبیین اندیشه و فکر ایشان در عرصه های گوناگون از جمله در مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی هستیم، اظهار داشت: یکی از محوری ترین شاخصه های اندیشه سیاسی امام عظیم الشان ، تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه است تا آن جا که ایشان در آن کلام ماندگار و معروف خویش می فرمایند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.

وی اضافه کرد: بدون تردید، تداوم و بقای انقلاب اسلامی قبل از هر چیز نیازمند تبعیت از ولی فقیه و همراه داشتن حمایت های مردمی است و این همراهی قطعاً در سایه خدمت صادقانه و بی منت مسئولان و کارگزاران نظام به مردم به دست می آید، کما این که تاکنون نیز چنین بوده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha