جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی زمانی فرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به لزوم حرف شنوی و عمل به وظیفه به عنوان ملاک بندگی خدا، ذکر حق تعالی و یاد خدا را عامل مهم موفقیت در زندگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مهدی زمانی فرد در جمع طلاب معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، حضور افراد در اعتکاف را مهم ارزیابی کرد و گفت: ذکر خدا اولین کاری است که می تواند میزان بهره مندی از این فرصت را بیشتر کند.

وی ابراز کرد: غفلت از خدا بهره های انسان را کم و در مقابل، یاد و ذکر او، باور و ارزش کار بشر را افزایش می دهد، زیرا یاد خدا آثار فراوانی دارد که همیشه باید در حال ذکر حق تعالی بود.

استاد حوزه علمیه خراسان ادامه داد: یکی از ویژگی های اولی الالباب این است که همیشه و در هر حالتی به خدا توجه دارند.

وی به بیان آثار ذکر پرداخت و با اشاره به اینکه وقتی ذکر خدا داشته باشیم، او نیز به یاد انسان است، اظهار کرد: شیطان وقتی دل های ما را صید می کند که از یاد خدا غافل باشیم، در حالی که فلاح و رستگاری در یاد و ذکر خدا به دست می آید.

حجت الاسلام زمانی فرد افزود: ذکر خدا به طور زبانی و قلبی موجب حضور خدا در زندگی می شود و انسان حلاوت آن عمل عبادی را می چشد، به طوری که دوست دارد همیشه این شیرینی عبادت را درک کند.

وی ادامه داد: برخی از علما و بزرگان ساعت ها در حرم های مطهر ائمه (ع) زیارت کرده و حقیقت عمل عبادی را درک می کنند و به تعبیری مانند این است که انسان حضور در بهشت را بچشد که طبیعتا کسی حاضر نیست این عرصه را ترک کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha