جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام راجی

حوزه/ مسئول گروه تالیف کتاب «صعود ۴۰ ساله»، در جمع طلاب معتکف در حرم مطهر رضوی گفت: امروز تهاجم فرهنگی وحشتناک از طریق گوشی همراه وجود دارد و باید برای در امان ماندن جوانان برنامه ریزی کرد.

به گزارش رخبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام راجی، مسئول گروه تالیف کتاب «صعود 40 ساله» در جمع طلاب معتکف در حرم مطهر رضوی، در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، با اشاره به توطئه های دشمن، تاکید کرد: آنان می گویند باید مردم در جهل باشند تا بتواند کارهای خود را به پیش ببرد.

وی درباره عدالت نیز گفت: ضریب جینی نزدیکترین مقیاس عدالت سنجی است که در تمام دنیا بی عدالتی رشد داشته و در کشورهای توسعه یافته بیشترین افزایش را دارد.

این محقق حوزوی افزود: جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته موفق شده که ضریب جینی را کاهش دهد و معتقدیم که در جاده عدالت حرکت کرده ایم و هرگاه دولت ها به نظام سرمایه داری روی بیاورند، ضریب جینی افزایش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه شاخصه توسعه انسانی با کیفیت تحصیل، بهداشت و امید به زندگی و رفاه مردم و کیفیت زندگی محاسبه می شود، ابراز کرد: در 27 سال گذشته رشد دوم دنیا را در این زمینه داشته ایم و در رتبه 61 هستیم، در حالی که در دوران طاغوت در رتبه 120 بوده ایم.

حجت الاسلام راجی افزود: بالاترین رشد در تحصیلات ابتدای با 99 و 2 صدم درصد تحصیلات ابتدایی را دارا هستیم، گفت: متاسفانه این مقایسه با زمان شاه انجام نمی شود و اگر بدی ها را بگوییم، همه قبول می کنند، در حالی خوبی های انقلاب دیده نمی شود.

وی درباره افزایش معنویت و اخلاق در جامعه، به غیر واقعیت ها و بدی ها در فضای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: آمار مراسم های معنوی مانند: اعتکاف و زیارت و ... بسیار افزایش یافته است. جمهوری اسلامی برای معنویت مردم کارهای زیادی انجام داده در حالی که در دوران طاغوت بدترین فرهنگ غرب با بنای بی دینی دنبال می شد و تمام تلاش شاه این بود که مردم بی دین شوند.

این محقق حوزوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی فضا را برای دینداری مردم فراهم کرد و شعائر دینی را احیا کرد، گفت: امروز تهاجم فرهنگی وحشتناک از طریق گوشی همراه وجود دارد و باید برای در امان ماندن جوانان برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    احسنت